به گزارش ایرنا علی اوسط هاشمی روز چهارشنبه در آیین آغاز طرح امدادی نوروزی که در ستاد فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان با حضور فرمانده انتظامی استان و شماری از مدیران کل دستگاههای اجرایی و امدادی استان برگزار شد، خطاب به نیروهای امدادی و فعال در این طرح اظهار داشت: رفتارمان با گردشگرانی که سیستان و بلوچستان را مقصد گردشگری خود قرار داده اند باید بهاری و چون گل باشد.
وی بیان کرد: آغوش گرم مردم مهربان و میهمان نواز سیستان و بلوچستان به وسعت این استان بر روی ملت ایران گشوده است.
وی تصریح کرد: درب خانه های مردم ، ادارات و سازمان های دولتی در سیستان و بلوچستان نه تنها در ایام عید نوروز بلکه در طول سال 96 بر روی گردشگران داخلی و خارجی باز است.
وی خاطر نشان کرد: مردم سیستان و بلوچستان به یقین فرهنگ میهمان نوازی خودشان را برای کسانی که به این استان سفر می کنند به خوبی به نمایش می گذارند.
استاندار سیستان و بلوچستان با تقدیر از تلاش های نیروهای انتظامی و دستگاههای امنیتی و تمامی اعضای شورای تامین استان گفت: نیروی انتظامی استان در برقراری امنیت به خوبی درخشیده است.
هاشمی اظهار داشت: با بودن بر موضع انقلابی، راه شهدا و مشارکت عمومی مردم با نیروهای نظامی و انتظامی، امنیت سیستان و بلوچستان زبان زد خاص و عام شده است.

**۶۰ پایگاه هلال احمر آماده خدمت رسانی به مسافران نوروزی در سیستان و بلوچستان
مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم گفت: ۶۰ پایگاه ثابت و سیار این نهاد در مناطق مختلف از جمله جاده ها، سواحل و کوهستان مستقر هستند تا در ایام نوروز به مسافران خدمات رسانی کنند.
رسول راشکی اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته روزانه 212 نفر از نیروهای جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان به مسافران نوروزی خدمات رسانی می کنند.
وی افزود: برای نخستین بار در سیستان و بلوچستان سه تیم تخصصی متشکل از امدادگران زن در شهرستان‌های چابهار، زاهدان و زابل آماده خدمت‌رسانی به مردم هستند.
وی بیان کرد: اجرای طرح ملی امداد و نجات نوروزی در محورهای ارتباطی سیستان و بلوچستان تا 15 فروردین سال آینده ادامه دارد.
وی خاطر نشان کرد: 31 مکان برای اسکان اضطراری مسافران نوروزی در کنار پایگاه های جاده ای سیستان و بلوچستان طراحی شده است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: فعالیت های فرهنگی مختلفی از جمله برپایی ایستگاه نماز، ایستگاه نقاشی کودکان، توزیع بروشور راهنمای مسافران نوروزی و جعبه های آموزشی در مدت اجرای طرح نوروزی اجرایی می شود.

** نصب 52 سامانه و دوربین کنترل جاده ای در سیستان و بلوچستان
فرمانده پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم گفت: 52 سامانه و دوربین کنترل جاده‌ای در سطح استان نصب شده که 81 محور جاده ای را پوشش می‌دهند.
سرهنگ کشواد بهروزی زاده اظهار داشت: در طول اجرای این طرح 380 نفر از کارکنان مجموعه پلیس راه در تمام جاده های استان مستقر خواهند بود.
وی بیان کرد: 130 واحد گشتی نیز در جاده های سیستان و بلوچستان تا پایان طرح نوروزی حضور خواهند داشت.
وی با اشاره به اینکه از ابتدای اسفند ماه امسال طرح سامانه سپه تن(کنترل هوشمند سرعت) بر روی ناوگان عمومی به مرحله اجرا در آمده است خاطر نشان کرد: پلیس راه با نصب این سامانه بر روی ناوگان حمل و نقل عمومی نظارت و کنترل دقیقی بر سرعت و رفتار رانندگان دارد.
وی تصریح کرد: استفاده از فرهنگ‌یاران ترافیک، کارکنان، سازمان ها و دانشجویانی که قصد سفر با اتوبوس را در ایام نوروز داشته باشند در دستور کار پلیس قرار گرفته تا با همکاری این عزیزان نظارت بیشتری بر روی تخلفات رانندگان داشته باشیم.

**۶۰ تیم امداد جاده‌ای در ایام نوروز به مسافران خدمات‌رسانی می‌کنند
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: ۶۰ تیم امداد جاده‌ای این اداره‌ کل با ۱۰۰ دستگاه خودرو به مسافران نوروزی خدمات‌رسانی می‌کنند.
علی خانقایی اظهار داشت: 23 گروه ثابت و 31 گروه سیار راهداری در شمال استان و همچنین به همین تعداد در جنوب استان مستقر هستند.
وی بیان کرد: علاوه بر دوربین های نصب شده در جاده های سیستان و بلوچستان تعدادی دوربین دستی نیز از سوی این اداره کل در اختیار راهنمایی و رانندگی استان قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان از نظر تخطی از سرعت مطمئنه در رتبه نخست قرار دارد، تصریح کرد: مهمترین عامل افزایش سرعت در جاده های سیستان و بلوچستان پهناور بودن استان و عدم برخورداری از چشم‌اندازهای زیبا در حاشیه جاده هاست.
وی افزود: بیشتر حوادث راهنمایی و رانندگی در سیستان و بلوچستان ناشی از سرعت غیر مجاز است.
به گزارش ایرنا، طرح ملی امداد و نجات نوروزی با استقرار 15 هزار نیرو از دستگاههای عضو ستاد سفرهای نوروزی سیستان و بلوچستان شامل نیروی انتظامی، هلال احمر، راهداری، راه و شهرسازی، اورژانس و آتش نشانی از امروز/چهارشنبه/ با شعار «آرامش و نشاط بهاری با قانون‌مندی و نظم اجتماعی» آغاز شد.
3213**6081 خبرنگار: اکبر نوری** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.