به گزارش ایرنا این 2 مدرسه در روستاهای شریف آباد گرتوره و نبی آباد دشت رباط به همت خیران یزدی مقیم خاش ایجاد و جایگزین مدارس کپری شده اند.
مجتبی شجاعی بخشدار مرکزی خاش در حاشیه راه اندازی این مدرسه ها گفت: با همت خیران برای ساخت این 2 مدرسه یک کلاسه افزون بر 400 میلیون ریال هزینه شده است.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه دانش آموزان روستاهای شریف آباد گرتوره و نبی آباد دشت رباط برای تامین نیازهای آموزشی مجبور به تشکیل کلاس در فضای کپری بودند ساخت این 2 مدرسه با کمک خیران آغاز شد.
قاسم کوچکزایی مدیر آموزش و پرورش خاش نیز گفت: در این 2 مدرسه ظرفیت ارائه آموزش به حدود 40 دانش آموز فراهم شده است.
محمداکبر چاکرزهی فرماندار خاش با قدردانی از تلاش های خیران برای ساخت مدارس اظهار داشت: دولت به منظور رفع نیازهای مردم محروم این شهرستان کار برق رسانی را آغاز کرده است که اجرای 18 کیلومتر برق رسانی به چند روستا با هزینه 10 میلیارد ریال از اولویت های دولت بود که در کمتر از 2 ماه تیرهای برق در مسیر جانمایی و نصب شد و بزودی روشنایی به منازل روستایی می آید.
وی گفت: برنامه آبرسانی و تامین نیازهای ورزشی، بهداشتی، آموزشی، راهسازی و غیره نیز مورد توجه دولت است.
وی بیان کرد: باید همه اقشار جامعه تلاش کنند تا فضاهای کپری مدارس برچیده و مکان هایی با کیفیت و استاندارد برای تحصیل فرزندان مردم ساخته شوند.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان و در همسایگی کشور پاکستان واقع شده و قله آتشفشانی و نیمه فعال تفتان «بام شرق ایران» در محدوده این شهرستان قرار دارد.
7310**3042 خبرنگار: محمدامین میربلوچزهی **انتشار دهنده: محدثه حیدری گرجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.