علی خانقایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار و افزایش حجم مبادلات تجاری بین ایران و افغانستان ساخت پل دوم برای رفت و آمد خودروهای سنگین حامل کالاهای تجار و بازرگانان یکی از ضرورت های 2 کشور همسایه است.
وی بیان کرد: هم اکنون یک پل ارتباطی میان استان سیستان و بلوچستان ایران و ولایت نیمروز افغانستان در منطقه مرزی میلک با عنوان «پل ابریشم» برای انجام مبادلات تجاری دو کشور وجود دارد اما پاسخگوی میزان مبادلات تجاری در آینده نیست به همین دلیل ساخت پل دوم در دستور کار 2 کشور قرار گرفت.
وی بیان کرد: پیش نویس تفاهم نامه ساخت این پل از مدتها قبل بین دولت های ایران و افغانستان تنظیم و ارائه شده بود اما نیاز به اصلاح داشت که به همین منظور در 2 روز گذشته جلساتی با حضور هیات های این 2 کشور در زاهدان برگزار و منجر به امضاء پیش نویس این تفاهم نامه شد.
وی خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین بندهای این پیش نویس احداث پل به صورت برگزاری مناقصه از طریق شرکت های حمل و نقل ایران و افغانستان است و هر شرکتی که برنده مناقصه شد باید 50 درصد هزینه ساخت این پل را بپردازد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به افزایش حجم مبادلات تجاری بین ایران و افغانستان، توسعه زیرساخت های متناسب با این میزان حجم مبادلات درنقطه صفرمرزی ضروری است.
خانقایی اظهار داشت: با توجه به افزایش تردد کامیون ها احداث پل دوم از اهمیت بالایی برای افزایش مبادلات تجاری برخوردار است.
به گزارش ایرنا روستا و بازارچه و پایانه مرزی میلک در شهرستان هیرمند واقع در شمال سیستان و بلوچستان با شهرستان زرنج مرکز ولایت نیمروز افغانستان هم مرز است.
3213**6081 خبرنگار: اکبر نوری ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.