حسین زیرکی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: علاوه بر پایگاه های آتش نشانی در سطح شهر زاهدان، 2 پایگاه دیگر نیز در بوستان ملت و ورودی جاده خاش - زاهدان برای مقابله با حوادث احتمالی شب (چهارشنبه سوری) در نظر گرفته شده است.
وی تصریح کرد: برگزاری کلاس های آموزش ایمنی به صورت رایگان در سطح مدارس، نصب بنرهای هشدار دهنده برای آگاهی دادن به شهروندان، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی از طریق جراید و رسانه ها، آماده باش کامل نیروها در روزهای پایانی سال و استقرار خودروهای آتش نشانی در مراکز تجمع جمعیت و پرخطر از جمله برنامه هایی در نظر گرفته شده برای آیین چهارشنبه سوری است.
وی از شهروندان خواست مراقب فرزندانشان باشند که از مواد محترقه و فرآورده های نفتی برای بازی در چهارشنبه آخر سال استفاده نکنند و با سرگرمی های سالم شبی خوب، بدون حادثه، شاد و به یادماندنی را برای خود و دیگران رقم بزنند.
وی با اشاره به برخی حوادث سال های گذشته خاطر نشان کرد: سال 1393 در شب چهارشنبه پایان سال 11 مورد تماس با فوریت های پزشکی ثبت شده که در سال گذشته این تماس ها به 2 مورد تقلیل یافت.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زاهدان گفت: با توجه به اینکه در بوستان ملت مکانی برای اجرای مراسم در نظر گرفته شده از عموم مردم زاهدان در خواست می شود در صورت تمایل در این مکان حضور یابند و از مواد محترقه در سطح خیابان و معابر استفاده نکنند.
زیرکی اظهار داشت: شهروندان زاهدانی می توانند در صورت مشاهده هر گونه حادثه مراتب را به سامانه 125 و تلفن 33228888 این سازمان اطلاع دهند تا در کمترین زمان ممکن به مشکل رسیدگی شود.
به گزارش ایرنا مراسمی که رسم شادی آفرین چهارشنبه آخرسال ایرانیان برای طلب آرامش بود، از دگرگونی های نوین دور نماند و امروز این رسم ملی جای خود را به ترقه بازی های پر سر و صدا و خطر آفرین داده است، به باور کارشناسان با ابزارهای فرهنگی و هنری و برنامه ریزی در زیرساخت ها می توان زمینه های لازم برای پیشگیری از این حوادث را فراهم کرد.
3213**3042 خبرنگار: اکبر نوری **انتشار دهنده: محدثه حیدری گرجی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.