هدایت الله میرمرادزهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در مجموع 106 کارخانه در زمینه تولید تن ماهی، شناورسازی، یخ سازی، پودرماهی، بسته بندی و عمل آوری ماهی و میگو در سیستان و بلوچستان فعال هستند.
وی افزود: از 106 کارخانه یاد شده 28 کارخانه در زمینه تولید تن ماهی فعالیت می کنند که برای بیش از سه هزار نفر اشتغال ایجاد کرده اند.
وی بیان کرد: 24 هزار صیاد فعال در شهرستان های ساحلی چابهار و کنارک در جنوب سیستان و بلوچستان سال گذشته با صید 231 هزار تن ماهی رتبه نخست کشور را بدست آوردند.
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان با بیان اینکه یک میلیون تن صید ماهی، میگو و دیگر ذخایر دریایی و ایجاد 300 هزار فرصت شغلی در برنامه ششم توسعه و سند توسعه سواحل مکران پیش بینی شده است، خاطرنشان کرد: در صورت تحقق این برنامه ها، انقلابی در ایجاد اشتغال و افزایش درآمد صیادان به وجود خواهد آمد.
وی افزود: 930 فروند لنج و هزار و 400 فروند قایق صید و صیادی در قالب 34 تعاونی صیادی در حوزه چابهار و کنارک فعالیت دارند.
سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی منابع آبی دارای 2 اداره کل شیلات در شمال و جنوب استان است که اداره کل شیلات سیستان مستقر در زابل واقع در شمال استان وظیفه کنترل و حمایت از منابع آبی داخلی و اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان مستقر در بندر چابهار واقع در جنوب استان در حوزه آبهای دریای عمان فعال است.
شهرستان چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان با 260 هزار نفر جمعیت از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به بندر کنارک متصل است.
بندر زیبای چابهار واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
3043**3042 خبرنگار: رستم کریمی نژاد **انتشاردهنده: محدثه حیدری گرجی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.