مجتبی میرحسینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همزمان با نامگذاری سیستان و بلوچستان در سال 96 به عنوان مقصد ناشناخته ایرانیان، این تور گردشگری با هدف معرفی ظرفیت های استان در بخش گردشگری و تغییر نگاه به منظور گسترش سفرهای مردم دیگر نقاط کشور به این استان برگزار شد.
وی ادامه داد: برگزاری این تور گردشگری علاوه بر افزایش اعتبار سیستان و بلوچستان در مقیاس ملی، تاثیر قابل توجه ای بر رهبران فکری گردشگری ایران و برگزارکنندگان سفرهای سازماندهی شده برای تقویت سفر گردشگران در سال های آینده به این استان دارد.
وی افزود: اجتماع بزرگ راهنمایان گردشگری ایران در سیستان و بلوچستان نشان دهنده آمادگی این استان برای میزبانی شایسته از گردشگران در سال 96 است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان تاکید کرد: راهنمایان گردشگری تاثیر بسزایی در معرفی استان و جریان سازی برای حضور حداکثری گردشگران دارند.
به گزارش ایرنا استان سیستان و بلوچستان با 19 شهرستان زاهدان، زابل، هیرمند، زهک، هامون، نیمروز، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، ایرانشهر، دلگان، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز، کنارک و چابهار و داشتن صدها اثر باستانی، تاریخی، فرهنگی و مکان های تفریحی و دیدنی، سواحل زیبا، بازارهای متعدد با کالاهای داخلی و خارجی، منطقه آزاد و کوه سرافراز تفتان و از همه مهمتر مردمی مهربان و میهمان نواز همواره چشم انتظار مسافران و گردشگران است.
وجود مرزهای طولانی زمینی و دریایی و سدها و رودخانه های متعدد، باغات میوه های گرمسیری و صنایع دستی منحصر به فرد از دیگر توانمندی ها و جاذبه های پهناورترین استان کشور است.
سفر به سیستان و بلوچستان از طریق هوایی، دریایی و سه مسیر زمینی خراسان- زاهدان - زابل، کرمان - زاهدان، کرمان - ایرانشهر و جاسک -کنارک - چابهار امکان پذیر است.
سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومترمربع و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود.
7316**3042 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: محدثه حیدری گرجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.