رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ایرانشهر روز یکشنبه در حاشیه مراسم غرس 500 اصله نهال به خبرنگار ایرنا گفت: کاشت هر درخت سرآغاز سرسبزی و آبادانی است.
منصور بامری بابیان اینکه این نهال ها بصورت رایگان بین مردم توزیع می شود، افزود: درخت در دامان طبیعت و شهرها و مناطق روستایی سرآغاز آبادانی و توسعه است.
وی اظهار داشت: کاشت درخت به تنهایی کافی نیست، باید در حفاظت از آن نیز استمرار داشته باشیم و به هر درخت به عنوان یک موجود طبیعی زنده بنگریم.
فرماندار ایرانشهر نیز با غرس چند نهال در جمع مردم و مسئولان اظهارداشت: تنها نباید به کاشت درخت اکتفا کنیم بلکه مراقبت و مداومت و نگهبانی از درخت امری مهم محسوب می شود که نباید مورد غفلت واقع شود.
نبی بخش داوودی افزود: مردم می توانند با کاشت نهال هر بار که در طبیعت حضور دارند و آبیاری مستمر آن در هر رجوع به طبیعت نسبت به حفاظت از منابع طبیعی موجود مشارکت داشته باشند.
وی با تأکید بر اینکه در آیات قرآنی نیز نام درخت با شجره طیبه یاد شده و سرآغاز زندگی بشر نیز با داستان میوه ای از درخت همراه بوده است، اهمیت این موجود زنده را خاطر نشان کرد و گفت: اگر به هر درخت با نگاه یک موجود زنده بنگریم دیگر شاهد از بین رفتن این منابع زیستی نخواهیم بود.
فرماندار ایرانشهر گفت: آب و خاک مستعد شهرستان موجب شده ایرانشهر یکی از سرسبزترین شهرستان های استان باشد.
وی افزود: شهروندان با کاشت نهال درب منازل خودشان بر افزایش سرانه فضای سبز مشارکت داشته باشند.
7314**8006**6081 خبرنگار: محمد هادی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.