مرتضی فرجی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به این شرایط جوی احتمال جاری شدن موقتی روان آب در برخی نقاط جنوبی سیستان و بلوچستان وجود دارد.
وی گفت: همچنین روزهای دوشنبه و سه شنبه در شمال سیستان و بلوچستان وزش باد شدید با سرعت 60 تا 70 کیلومتر بر ساعت از سمت شمال غرب رخ می دهد که در پاره ای از نقاط همراه با گرد و خاک خواهد بود.
وی افزود: روز چهارشنبه شدت وزش باد کاهش می یابد اما مجددا روزهای پنجشنبه و جمعه سرعت باد افزایش یافته و در این مدت برای دیگر نقاط استان به ویژه نوار غربی از شوره گز تا بزمان نیز وزش باد سرد شمالی با شدت کمتر پیش بینی می شود.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: همچنین دمای هوا از روز دوشنبه در نواحی شمالی و مرکزی استان حدود هشت درجه و در نواحی جنوبی حدود پنج درجه کاهش می یابد.
فرجی با بیان اینکه هوای سرد تا پایان هفته در سیستان و بلوچستان ماندگار است گفت: دریای عمان تا سه روز آینده مواج و متلاطم پیش بینی می شود.
وی خاطر نشان کرد: در 24 ساعت گذشته زاهدان و زابل با حداقل 9 درجه بالای صفر و زرآباد کنارک و راسک مرکز شهرستان سرباز با حداکثر 33 درجه به ترتیب خنکترین و گرمترین نقاط استان بودند.
سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود.
7316**3042 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: محدثه حیدری گرجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.