به گزارش ایرنا حجت الاسلام مهدی پودینه در جمع خبرنگاران در زاهدان اظهار داشت: با راه اندازی این کانون ها، شمار کانون های فرهنگی هنری مساجد سیستان و بلوچستان به هزار و 226 مورد ارتقا یافت.
وی ادامه داد: بر اساس اولویت بندی، 885 کانون از مجموع کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در روستاها، 29 کانون در مناطق عشایری، 116 کانون در نقاط مرزی و بقیه در شهرها مستقر هستند.
وی تاکید کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد نقش مهمی در تقویت و تعمیق باورهای دینی و ترویج فرهنگ دینی و اسلامی در میان جوانان و نوجوانان دارند.
سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان بیان کرد: هم اینک 122 کتابخانه مخزن دار با افزون بر 309 هزار جلد کتاب و 458 کتابخانه باز در کانون های مساجد استان به ارائه خدمات فرهنگی می پردازند.
وی بیان کرد: همچنین افزون بر 95 درصد کانون های فرهنگی هنری مساجد سیستان و بلوچستان به تجهیزات کتابخانه ای از جمله میز مطالعه، قفسه و کتاب مجهز هستند.
وی با بیان اینکه محدودیتی در راه اندازی کانون های فرهنگی هنری مساجد وجود ندارد گفت: اقدامات فرهنگی مد نظر در هر کانون بر اساس نیاز سنجی صورت گرفته انجام می شود به گونه ای که برنامه های هر کانون متفاوت با دیگری است.
وی در رابطه با تخصیص اعتبار به کانون های مساجد گفت: کانون های مساجد فعال استان با توجه به درجه بندی و تخصصی و عمومی بودن سالانه اعتبار دریافت می کنند.
7316** 3042 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: محدثه حیدری گرجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.