به گزارش ایرنا مردم سیستان و بلوچستان در سالروز شهادت مظلومانه صدیقه طاهره حضرت فاطمه الزهرا (س) سیاه پوش شدند و از شب گذشته با حضور در مساجد، تکایا و حسینه ها به عزاداری و سوگواری پرداختند.
عزاداری ویژه شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س) از چند روز گذشته با حضور گسترده مردم سیستان و بلوچستان در مساجد، امام زادگان و حسینه ها همزمان با مراسم وداع، تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام در نقاط مختلف استان در حال برگزاری است.
عاشقان اهل بیت(ع) در سیستان و بلوچستان با برافراشتن پرچم های سیاه در میدان ها، معابر عمومی و سر در خانه هایشان شهادت فاطمه الزهرا(س) را گرامی داشتند.
مراسم دسته روی و تجمعات فاطمی نیز به مناسبت شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س) امروز در 14 شهرستان زاهدان، زابل، زهک، خاش، ایرانشهر، دلگان، چابهار، کنارک، هامون، هیرمند، نیمروز، میرجاوه، سراوان و نیکشهر سیستان و بلوچستان برگزار شد.
عزاداران فاطمی ساعت 9 صبح امروز در شهرستان زاهدان از مسجد علی ابن ابیطالب (ع) به طرف مسجد جامع دسته روی کردند.
سوگواران دخت نبی مکرم اسلام(ص) حضرت فاطمه الزهرا(س) همچنین با بر پایی مجالس نوحه خوانی، مرثیه سرایی و سینه زنی در نقاط مختلف استان در سوگ آن حضرت اشک ماتم ریختند.
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: ویژه برنامه هایی به مناسبت شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س) با حضور 50 مبلغ اعزامی از قم در شهرستان های مختلف استان برگزار شد.
حجت الاسلام هاشم رعنایی ائمه اظهار داشت: مراسم محوری عزاداری ویژه شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س) با حضور عاشقان اهل بیت(ع) در بقعه های متبرکه سید باقر شهرستان زابل و بقعه سید مهدی در ایرانشهر برگزار شد.
وی تصریح کرد: ائمه جماعات، علمای بومی و اعزامی از قم در مراسم عزاداری بی بی 2 عالم در رابطه با ترویج باورهای سیره حضرت فاطمه(س) در میان آحاد جامعه در بقاع متبرکه و مساجد استان سخنرانی کردند
سیستان و بلوچستان دارای چهار بقعه شامل بقعه سید غلام رسول(چابهار)، بقعه سید مهدی(ایرانشهر)، بقعه متبرکه بی بی دوست و بقعه متبرکه سید باقر در زابل است.
به گزارش خبرنگاران ایرنا از شهرستان های مختلف سیستان و بلوچستان، مراسم شهادت حضرت زهرا(س) با حضور پرشور عزاداران در نقاط مختلف استان برگزار شد.
3213** 3042 خبرنگار: اکبر نوری **انتشار دهنده: محدثه حیدری گرجی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.