به گزارش ایرنا رسول راشکی روز یکشنبه در این همایش که با حضور مسئولان دستگاههای مختلف و تلاشگران عرصه امداد و نجات در چابهار برگزار شد، با قدردانی از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این رسانه ملی در کنار سایر رسانه ها توانست تصویری زیبا از عملکرد امدادگران جمعیت هلال احمر استان را به تصویر بکشد به گونه ای که جمعیت هلال احمر استان توانست جزو چهار استان برتر کشور در زمینه امدادرسانی معرفی شود.
وی از مسئولان، خبرنگاران و تیم خبری ویژه حوادث خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سیستان و بلوچستان به سبب همکاری های نزدیک و نقش مهم در اطلاع رسانی از سیل و کمک رسانی های انجام شده قدردانی کرد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان اسکان سه هزار و 733 خانوار، نجات 667 نفر گرفتار سیلاب از مرگ حتمی، امدادرسانی به هزار و 150 شهر و روستای استان را بخشی از خدمات این نهاد در سیلاب بهمن در استان ذکر کرد.
وی افزود: نجات جان 2 مادر باردار، 9 کارمند یک شرکت در پشت سد کهیر استان و نجات مادر و کودک سه ماهه از دیگر خدمات این نهاد در این سیلاب بود.
راشکی از هواشناسی سیستان و بلوچستان به دلیل هشدار به موقع و از حضور روسای شعب جمعیت هلال احمر کشور، رئیس سازمان امداد و نجات کشور و استاندار سیستان و بلوچستان در مناطق آسیب دیده استان قدردانی کرد.
وی گفت: در بهمن ماه، 29 استان کشور درگیر حادثه های مختلف بودند که جمعیت هلال احمر استان در زمینه امدادرسانی سیلاب به همراه سه استان دیگر از جمله تهران در حادثه پلاسکو و اردبیل در کولاک مورد تقدیر قرار گرفتند.
وی افزود: حادثه سیلاب در جنوب استان با بارندگی 174 میلی متر بسیار سنگین بود به طوری که اگر در برخی کشورها رخ می داد خسارت های جانی بسیار بالایی به همراه داشت اما با آمادگی کامل نیروهای امدادی استان تنها یک مورد فوتی آن هم در زیر آوار داشتیم.
وی افزود: تلاش شبانه روزی نیروهای امدادرسانی جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان سبب شد بهترین خدمات ارائه شود.
وی ادامه داد: قبل از آغاز سیلاب با اطلاع رسانی به موقع هواشناسی در تمام شهرستان های درگیر بارندگی 10 تا 15 تیم با مجهز کردن انبارها در آماده باش کامل بودند که این امر سبب شده خدمات رسانی به بهترین نحو انجام شود.
به گزارش ایرنا در این همایش روسای شعب، امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر فعال در سیل جنوب استان و مسئولان و خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سیستان و بلوچستان به سبب همکاری های نزدیک و نقش مهم در اطلاع رسانی مورد تجلیل قرار گرفتند.
7316**3042 **6081 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.