به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی روز شنبه در نشست مشترک مسئولان عالی قضایی سیستان و بلوچستان و هیات عالی قضایی ایالت بلوچستان پاکستان که در سرسرای دادگستری سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار داشت: می طلبد تا همکاری های مشترک سیاسی، نظامی و اقتصادی بین مقامات ایران و پاکستان در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر برقرار شود تا بتوان در این مورد به موفقیت های چشمگیری رسید.
وی بیان کرد: برای جمهوری اسلامی ایران خوشایند نیست که با شهروندان پاکستانی به خاطر قاچاق کالا و مواد مخدر برخورد کند.
وی افزود: از مقامات قضایی پاکستان انتظار داریم تا مردمشان را نسبت به مقررات سختگیرانه جمهوری اسلامی ایران علیه قاچاق کالا و مواد مخدر آگاه کنند تا خدای ناکرده گرفتار زندان نشوند.
وی تصریح کرد: قوانین جمهوری اسلامی ایران ایجاب می کند تا پرونده قاچاقچیان کالا و مواد مخدر در دادگاه های انقلاب رسیدگی و مجرمان محاکمه شوند.
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: تردد اتباع غیر مجاز پاکستانی یکی از مواردی است که جمهوری اسلامی ایران را با مشکلاتی در مرز با این کشور روبه رو کرده است.
حجت الاسلام حمیدی اظهار داشت: روزانه هزاران نفر از اتباع پاکستانی بدون گذرنامه و ویزا قصد ورود به خاک ایران را دارند که در این زمینه ما را با مشکلاتی رو به رو کرده است.
وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در مورد اتباع غیر مجاز پاکستانی خویشتن داری می کند و بدون آنکه براساس قوانین خود با آنان برخورد کند فقط آنان را از کشورش طرد می کند.
وی ادامه داد: اتباعی که چند نوبت از ایران ترد شده باشند و مجددا قصد ورود به خاک جمهوری اسلامی را داشته باشند با آنان براساس قانون کشور برخورد می شود.
وی خاطر نشان کرد: دستگاه قضایی ایالت بلوچستان پاکستان باید در این زمینه با دستگاه قضایی سیستان و بلوچستان همکاری کند تا دیگر شاهد ورود اتباع غیر مجاز این کشور به داخل خاک جمهوری اسلامی ایران نباشیم.
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان با اشاره به روابط خوب ایران و پاکستان گفت: تا کنون هیچ‌گونه تهدیدی از ناحیه دولت پاکستان را احساس نکردیم و مردم این 2 کشور با هم روابط بسیار خوبی دارند.
حجت الاسلام حمیدی با اشاره به لزوم مبارزه با تروریسم اظهار داشت: مساله مبارزه با تروریسم بسیار مهم است و امروز به یک چالش در منطقه تبدیل شده است.
وی بیان کرد: دشمنان مشترک ایران و پاکستان برای نا امن کردن منطقه برنامه هایی دارند و این مساله برای هر 2 کشور مهم است و باید در این زمینه تلاش های بیشتری انجام شود.
وی افزود: انتظار می رود دستگاه قضایی ایالت بلوچستان پاکستان روابط قوی‌تر و بهتری با دستگاه قضایی ایران داشته باشد.
وی خاطر نشان کرد: نیاز است تا برنامه های مشترکی در مساله مبارزه با تروریسم بین دستگاه قضایی ایران و پاکستان تدوین و اجرا شود.
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: تعدادی از گروهک های معاند نظام جمهوری اسلامی ایران در کشور پاکستان اقدام به فعالیت‌های تروریستی علیه ایران می‌کنند که انتظار داریم دولت پاکستان با این قبیل افراد برخورد جدی داشته باشد.
حجت الاسلام حمیدی اظهار داشت: انتظار می رود دستگاه قضایی ایالت بلوچستان پاکستان با این افراد طوری برخورد کند که امکان طراحی هیچ گونه عملیات تروریستی را در مرز نداشته باشند.
به گزارش ایرنا اعضای هیات عالی قضایی ایالت بلوچستان پاکستان در سفر سه روزه خود به زاهدان دیدارهایی با رئیس کل دادگستری استان، دادستان زاهدان، نماینده ولی فقیه در استان و استاندار دارند و در نشست با شماری از قضات و مسئولان قضایی استان نیز شرکت می کنند.
3213** 6081 خبرنگار: اکبر نوری **انتشار دهنده: حیدر سرایانی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.