جواد اکبری زاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح واکسیناسیون فلج اطفال در 2 نوبت از امروز تا 29 دی و 30 بهمن تا چهار اسفند امسال همزمان با دانشگاههای مناطق گرمسیر در محدوده این دانشگاه اجرا می شود.
وی ادامه داد: برای کودکان زیر پنج سال( تمام متولدین 25 دیماه 1390به بعد) 94هزار و 975 خانوار منطقه سیستان به همراه 6 هزار و یک خانوار غیر ایرانی دانشگاه علوم پزشکی زابل واکسن خوراکی فلج اطفال به صورت رایگان خورانده می شود.
وی تصریح کرد: 624 تیم دو نفره فعال در این طرح مهم با مراجعه خانه به خانه وظیفه خوراندن قطره فلج اطفال را بر عهده دارند.
معاون بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی زابل تاکید کرد: با توجه به تداوم تلاش ها برای ریشه کنی فلج اطفال در کشورهای همسایه سیستان و بلوچستان واکسیناسیون فلج اطفال در استان به منظور حفظ دستاوردهای ریشه کنی این بیماری در کشور با حساسیت ویژه ای در دستور کار قرار دارد.
به گزارش ایرنا فلج اطفال به عنوان یک بیماری ویروسی یکی از خطرناک ترین بیماری های عصر حاضر است که معمولا کودکان خردسال را مبتلا می کند و سبب فلج دائمی اندام های تحتانی به ویژه پاها می شود.
استان سیستان و بلوچستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستانهای شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل و شهرستانهای زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، چابهار و کنارک زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستانهای ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارند.
این استان افزون بر 1100 کیلومتر مرز زمینی با 2 کشور افغانستان و پاکستان دارد.
7316** 6081 خبرنگار: عصمت جهانی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.