به گزارش ایرنا، مشاور وزیر نفت در امور گازرسانی روز چهارشنبه در مراسم افتتاح این طرح اظهار داشت: وزارت نفت در سال های اخیر توجه ویژه ای به سیستان وبلوچستان داشته و اعتبارات زیادی را در موضوع گازرسانی هزینه کرده است.
محمود آستانه افزود: اوایل سال آینده (1396) گاز به زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان می رسد و سپس برنامه ریزی برای انتقال گاز به چابهار و زابل انجام خواهد شد.
وی گفت: در چابهار دولت سرمایه گذاری های خوبی در زمینه آماده سازی زیرساخت ها کرده است.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه چابهار نیز در این مراسم گفت: این پروژه نخستین خط لوله انتقال فرآورده جنوب شرق کشور از انبار نفت سردار شهید شوشتری چابهار به نیروگاه این شهرستان است.
مهدی عاطفی افزود: طول این پروژه 20 کیلومتر و قطر لوله های آن 14 اینچ است.
وی با بیان اینکه با راه اندازی این خط لوله روزانه از تردد بیش از ١٠٠ کامیون نفتکش جلوگیری می شود، خاطرنشان کرد: کاهش حوادث و سوانح جاده‌ ای، قطع برق و آلودگی زیست محیطی و انتقال ٤٠٠ مترمکعب برساعت نفت گاز بدون توقف به نیروگاه از دیگر مزایای اجرای این خط لوله به حساب می آید.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه چابهار گفت: 240 هزار مترمکعب خاکبرداری و 32 هزار و 500 اینچ عملیات جوشکاری و هزار و 500 تن نصب تجهیزات و لوله کشی برای خط لوله سوخت رسانی به نیروگاه چابهار انجام شده است.
عاطفی ادامه داد: وزارت نفت با هدف تحول اقتصادی و توسعه ‌ای طرح های مختلفی را در دست اجرا دارد و می تواند نقش موثری در آبادانی منطقه داشته باشد.
وی افزود: بندر چابهار قابلیت تبدیل شدن به قطب اقتصادی، انرژی و تجاری را دارد.
نیروگاه سیکل ترکیبی چابهار با ظرفیت ۳۱۵ مگاوات در شرایط ایزو (ISO) است که در آن از ۲ واحد توربین گاز V94.2 استفاده شده است.
این نیروگاه در کیلومتر ۱۵ جاده چابهار - سرباز - ایرانشهر واقع شده است.
بندر زیبای چابهار واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
3043**3042 خبرنگار: رستم کریمی نژاد **انتشاردهنده: محدثه حیدری گرجی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.