ایوب کرد روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک هفته حمل و نقل، راهدری و رانندگان اظهار داشت: تخریب و سرقت تابلوهای هشدار دهنده رانندگی که همواره جان رانندگان و مسافران را در معرض خطر قرار می‌دهد به یکی از معضلات جاده‌های سیستان و بلوچستان تبدیل شده است.

وی ادامه داد: به طوری که در این مدت سرقت علائم ایمنی افزون‌بر هشت و نیم میلیارد تومان خسارت برجا گذاشت این درحالی است که اعتبارات سالیانه این اداره در حوزه علائم و تابلوها سالانه به هشت میلیارد تومان هم نمی رسد.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: این اداره‌کل به منظور افزایش ایمنی جاده‌ها با وجود مشکلات اعتباری بر حسب وظیفه عملکردی سریعا علائم و تابلوها را جایگزین می‌کند.

وی افزود: اجرای خط کشی هزار و ۴۲۰ کیلومتر محور مواصلاتی با اعتباری بیش‌از ۳۴ هزار میلیون ریال، اجرا و نگهداری هزار و ۸۰۰ متر روشنایی محورها با اعتبار بیش‌از ۲۱ هزار میلیون ریال، نصب حفاظ ایمنی شامل گاردریل و نیوجرسی در ۶ کیلومتر از مسیرهای ارتباطی استان با اعتبار بیش‌از ۴۸ هزار میلیون ریال، اجرای روکش و عملیات لکه گیری آسفالت در افزون بر ۳۵۵ کیلومتر محور مواصلاتی با اعتبار بیش‌از ۱۸۰ هزار میلیون ریال، تشکیل چهار تیم راهداری و راهسازی در استان، تعمیر و نگهداری ۹ دستگاه پل با اعتباری بیش‌از ۹ هزار میلیون ریال از دیگر اقدامات این اداره کل در هشت ماهه سالجاری در حوزه راهداری بوده است.

کرد بیان کرد: همچنین به منظور ایمنی تردد انواع وسایل نقلیه در جاده، توزیع سه هزار و ۱۵۰ عدد کلاه ایمنی و برچسب شبرنگ بین راکبان موتورسیکلت، ۵۵۰ عدد کپسول آتش‌نشانی و ۵۰۰ عدد مارکز شبرنگ مخصوص وانت بارها در این مدت توسط این اداره‌کل انجام شده است.

وی از شدت بروز تصادفات رانندگی در مسیرهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: ۷۸ درصد کشته‌های استان در تصادفات رانندگی به سر صحنه رانندگی یا حین انتقال به بیمارستان بر می‌گردد که برای کاهش این تلفات نیازمند فرهنگ سازی هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: در هشت ماهه سالجاری ۵۶۳ نفر در تصادفات رانندگی این استان فوت کردند که مسیر زاهدان - خاش رتبه نخست بیشترین تصادف استان را در این مدت به خود اختصاص داده است.

وی افزود: مجموع تلفات برون شهری و روستایی ۵۶۳ نفر گزارش شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴.۸درصد رشد داشته است.

کرد با بیان اینکه  قاچاق سوخت و اتباع بیگانه معضل خاص سیستان و بلوچستان بشمار می‌رود گفت: چهار درصد تعداد تلفات و ۱۹ درصد از تعداد کشته‌ها مربوط به معضل خاص استان یعنی سوخت کشها و خودروهای حامل اتباع غیرمجاز است.

وی صادرات بیش‌از یک میلیون و ۴۰۲ هزار تن و ترانزیت بیش از ۴۱۶ هزار تن کالا از طریق پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه و ورود بیش‌از ۱۱۲ هزار نفر زائر پاکستانی به کشور جهت حضور در اربعین حسینی از طریق پایانه مرزی میرجاوه را از مهمترین اقدامات این اداره‌کل در هشت ماهه سالجاری در حوزه حمل و نقل بین المللی کالا و مسافر عنوان کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: همچنین به منظور ایمنی تردد انواع وسایل نقلیه در جاده‌های این استان توزیع سه هزار و ۱۵۰ عدد کلاه ایمنی و برچسب شبرنگ بین راکبان موتور سیکلت، ۵۵۰ عدد کپسول آتش‌نشانی و ۵۵۰ عدد مارکر شبرنگ مخصوص وانت بارها در این مدت توسط همکاران ایمنی و ترافیک این اداره کل انجام شده است.

وی حمل داخلی بیش‌از ۶ میلیون و ۳۹۳ هزار تن کالا از طریق افزون‌بر ۴۰۹ هزار سفر انواع ناوگان حمل و نقل عمومی باری، جابجایی بیش‌از سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر مسافر از طریق حدود ۳۹۰ هزار سفر انواع ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری و توزیع ۳۷ هزار و ۸۹۰ حلقه لاستیک در میان رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری استان به منظور جبران بخشی از هزینه‌های ناشی از افزایش قیمت‌ها از مرداد سال گذشته تا پایان آبان سالجاری از دیگر اقدامات این اداره کل بوده است.

کرد بیان کرد: همچنین در این مدت بهره‌برداری از ۲ مجتمع خدماتی رفاهی با اعتبار ۶۰ هزار میلیون ریال، نصب هشت دستگاه تردد شمار جاده‌ای جدید در محورهای مواصلاتی استان مورد توجه قرار گرفته و عملیات اجرایی ۲۹ سامانه جدید ثبت تخلفات نیز آغاز شده است.

به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه، ۸۲۵ کیلومتر راه اصلی، هزار و ۵۹۸ کیلومتر راه فرعی، هشت هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه روستایی، دارای ۱۶ باب راهدارخانه، ۲ پایانه مرزی فعال میلک و میرجاوه، ۲ پایانه در دست ساخت ریمدان و پیشین، چهار پایانه باری فعال، چهار پایانه مسافری فعال و چهار مرکز معاینه فنی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.