دکتر محمدهاشمی شهری روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: داوطلبان سلامت با مشارکت در برنامه‌های مراکز بهداشتی درمانی و شبکه‌های بهداشت زمینه توسعه هرچه بیشتر جامعه را در بخش بهداشت و درمان فراهم می‌کنند به طوریکه موجب بهبود شاخص‌های منطقه در برنامه‌های متعدد از قبیل بهداشت خانواده، بهداشت محیط و پیشگیری و کنترل بیماری‌ها می‌شوند.

وی ادامه داد: حضور پر رنگ در طرح ریشه کنی فلج اطفال، کمپین سل، سلامت مادران باردار، حذف بیماری مالاریا ، تشکیل پرونده الکترونیک خانواده و ایام اربعین از مهمترین اقدامات داوطلبان سلامت در سیستان و بلوچستان بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با توجه به اینکه به داوطلبان سلامت آموزش‌های مختلف بهداشتی داده می‌شود این افراد با آشنایی با علائم بیماری‌ها می‌توانند به عنوان بیماریاب نقش مهمی در تشخیص زودرس بیماری‌ها و در نتیجه پیشگیری از پیشرفت آن و تحمیل شدن هزینه‌های احتمالی به خانواده‌ها ایفا کنند.
وی با بیان اینکه داوطلبان سلامت به عنوان مشارکت کنندگان مردمی از ارکان اساسی مراقبت‌های بهداشتی و سلامت در جامعه به حساب می‌آیند افزود: مشارکت این افراد در برنامه‌های مختلف بهداشتی درمانی نظیر واکسیناسیون فلج اطفال می‌تواند این نهاد را در محقق کردن هر چه بیشتر اهداف یاری کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.