حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی محامی روز چهارشنبه در پنجمین اجلاس استانی نماز سیستان و بلوچستان با بیان اینکه نماز اوج عبودیت و اسلامیت است، اظهار داشت: ترویج فرهنگ نماز، تجلی عبودیت و بندگی الهی است و احیای این فریضه الهی نقش مهمی در کاهش آسیب‌ها و بد اخلاقی‌های اجتماعی دارد.

امام جمعه زاهدان با بیان اینکه نماز یکی از محورهای مهم تعلیم و تربیت است، گفت: ضروری است فرهنگ نماز در مدارس به عنوان پایه و اساس تعلیم و تربیت نسل جوان مورد توجه ویژه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تاکید کرد: می‌توان با فراهم کردن جاذبه‌های معنوی و مادی زمینه را برای گرایش بیشتر نسل جوانان به نماز فراهم کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محامی بیان کرد: آشنا کردن فرزندان و نسل آینده با نماز به عنوان فریضه واجب الهی، یک وظیفه همگانی است و پدران و مادران، آموزش و پرورش و دستگاه‌های فرهنگی بایستی با جدیت به این موضوع بویژه ترویج اقامه نماز جماعت در مساجد، مدارس، ادارات و نهادها و اماکن عمومی بپردازند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان بر استفاده از ظرفیت خیران در گسترش فرهنگ نماز تاکید کرد و افزود: انسان‌های نیک‌اندیش می‌توانند با ساخت و مجهز کردن نمازخانه در مدارس به گسترش این فرهنگ ناب کمک قابل توجه‌ای کنند.

به گزارش ایرنا در پنجمین اجلاس استانی نماز سیستان و بلوچستان از دستگاه‌های برتر در امر گسترش فرهنگ نماز تقدیر شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.