نقاط مختلف سیستان و بلوچستان سرشار از ظرفیت و فرصت برای انجام فعالیت‌های ورزشی مانند ساحل نوردی، موج سواری، کوهنوردی، کوهپیمائی، دومیدانی، کریکت، کبدی و انجام ورزشهای همگانی و پیاده روی خانوادگی و ورزشهای قهرمانی و پهلوانی است اما مردم منطقه و علاقه‌مندان به ورزش برای شکوفایی استعدادهای بالقوه چشم امید به نگاه مهربان دولتمردان دوخته‌اند.

وجود سواحل زیبا و اتصال به اقیانوس، ارتفاعات بیرک، تفتان، پنج انگشت و مورپیش خاش، کوه خواجه سیستان، دشت‌های وسیع و تالاب های هامون و جازموریان و آبخوان خاش و غیره منابعی ارزشمند برای تفریح و گردش و ورزش و تخلیه انرژی جوانانی هستند که تاکنون امکان درخشش در میدان‌های ملی و بین المللی را نداشتند.
محمد قلندرزهی از شهروندان خاش به خبرنگار ایرنا بیان کرد: تفتان، هامون، چاه گاوی، تگال بلوچی دشت آبخوان خاش در کنار ارتفاعات بیرک و پنج انگشت، ایرندگان، کارواندر، سیابندان و دشت های گوهرکوه و سمسور و غیره برای انجام فعالیت های ورزشی و تفریحی و سرگرمی و تخلیه انرژی جوانان بسیار مناسب هستند.
سلمان کردی هم گفت: اجرای پروژه تله کابین در دشت دقال تفتان و ایجاد راههای مناسب و فراهم کردن زیرساختهای ورزشی و گردشگری می تواند به سرگرمی خانواده های هم استانی ها و مردم ایران و تخلیه انرژی جوانان کمک کند.
رضا ریگی شهروند دیگر خاشی هم اظهار داشت: جوانان این شهرستان که جائی برای سرگرمی و تخلیه انرژی ندارند دست به انجام کارهای پر خطر می زنند و با حضور در مکان هموار شده شرکت راه آهن در جوار جاده سلامت با خودروهای خود و کورس گذاشتن و سرعت زیاد جان خود را به خطر می اندازند و تاکنون نیز چند نفر جان خود را از دست داده اند که می طلبد در دشت وسیع آبخوان و نیز جاده فرودگاه خاش پیست اتومبیل رانی و مسابقه برای آنها ایجاد شود.
احمدرضا ناروئی از شهروندان دلگانی هم گفت: اداره کل ورزش و جوانان استان تاکنون آنگونه که شایسته مردم بویژه جوانان این استان است در عمل کار مهمی انجام نداده است.
وی افزود: ساکنان منطقه محروم دلگان تا کی باید در انتظار امکانات ورزشی باشند، بسیاری از جوانان و علاقه‌مندان به ورزش و استعدادهای منطقه مورد بی مهری و نبود امکانات قرار دارند.
رحیم عزیزی از شهروندان زاهدانی هم گفت: شهرهای استان از داشتن ورزشگاهها و مجموعه های ورزشی بزرگ برای انجام فعالیت های ورزشی جوانان محروم هستند و در سالهای اخیر به همت دهیاری ها زمین‌هایی برای نصب چمن های مصنوعی آماده شده اند که اداره ورزش پیگیری می کند تا تجهیزات آنها فراهم شود.
فرماندار دلگان هم با تاکید بر فعال کردن ورزش در مدارس و دانشگاهها و حوزه های اداری و غیره بیان کرد: بسیاری از شهرهای استان و مناطق شهرستان دلگان از حداقل امکانات برای انجام فعالیتهای ورزشی بی بهره اند و مردم محروم و نیازمند منطقه از عدم دسترسی به امکانات ورزشی مناسب رنج می برند که لازم است دست اندرکاران حوزه ورزش و جوانان از ظرفیتهای دولت برای کاهش دادن مشکلات قشر پویا و فعال جوان تلاش کنند.
مجتبی شجاعی اظهار داشت: در شهرستان دلگان اقداماتی در حوزه ورزش و جوانان صورت گرفته، اما با توجه به عمق محرومیت و وسعت و پراکندگی منطقه می طلبد که بیش از این به شهرستان ولائی و سرشار از استعدادها و ظرفیت نیروی جوان توجه شود.
نماینده مردم شهرستان‌های چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: ورزش یکی از بحث‌های مهم است که توجه به آن می‌تواند بخشی از مشکلات را برطرف کند.
عبدالغفور ایران‌نژاد افزود: توسعه و توجه به ورزش می‌تواند بسیاری از مشکلات از جمله اعتیاد را ریشه کن و موجبات رضایتمندی مردم را فراهم کند.
استاندار سیستان وبلوچستان گفت: تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام حوزه ورزش این استان باید مورد توجه وزارت ورزش و جوانان باشد.
احمدعلی موهبتی روز شنبه در مراسم افتتاح ورزشگاه ۲ هزار نفری نیکشهر که با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار شد اظهار داشت: سیستان و بلوچستان جوانترین استان کشور است و باید اعتبارات آن در حوزه ورزش بیشتر شود.
وی بیان کرد: عدالت در توزیع اعتبارات از درخواست‌های مردم است و در عمر یک دولت نمی‌شود کل مشکلات را مرتفع کرد.
موهبتی از وزیر ورزش وجوانان خواست تا به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ورزش سیستان و بلوچستان اهتمام ویژه‌ای داشته باشد.

وزیر ورزش و جوانان روز شنبه به منظور افتتاح هفت طرح ورزشی به جنوب سیستان و بلوچستان سفر کرد و در مراسمی با حضور استاندار سیستان و بلوچستان و نمایندگاه مردم چابهار و ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی ورزشگاه ۲ هزار نفری نیکشهر و ۶ زمین چمن مصنوعی در سراسر استان را افتتاح کرد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.