نادر میرشکار روز شنبه درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مذاکرات با هیات پاکستانی به طور فشرده و با جوی دوستانه به مدت ۲ روز در زاهدان برگزار شد.
وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان در ایران و ایالت بلوچستان در پاکستان نقش ویژه‌ای در مبادلات اقتصادی و بازرگانی بین ۲ کشور دارند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: در همین ارتباط مباحثی از قبیل بررسی فعالیت سامانه‌های الکترونیکی و برقراری تبادلات بین سامانه‌ها، حمل و نقل در توسعه زیرساخت‌های ریلی و زمینی مطرح شده است. 
وی ادامه داد: در این کمیسیون در نظرگرفتن تعرفه‌های ترجیحی برای ۶۰ قلم کالای ایران و ۶۰ قلم کالای پاکستان بین طرفین مورد قبول واقع شد که نهایتا می‌بایست بین مسئولان ارشد دو کشور به تصویب نهایی برسد. 
میرشکار تصریح کرد:در این تفاهم‌نامه طرفین بر اجرای تمامی تصمیمات گرفته شده در کمیته‌های مشترک تجارت مرزی فی مابین، بویژه ششمین مفاد تفاهم‌نامه کمیته مشترک که در تاریخ ۲۳ و ۲۴ مهر سال گذشته در کویته پاکستان به امضاء رسید تاکید و خود را ملزم به اجرای کامل آنها کردند.

وی افزود: تاکید اصلی کمیته مشترک تجارت مرزی بر بهبود روابط تجاری دو طرف، روابط اقتصادی و تسهیل تجارت مرزی بود که در هفتمین نشست کمیته مشترک تجارت مرزی و با عنایت به تشکیل کمیته‌های تخصصی با عناوین امورگمرکی و بازرگانی، ترانزیت و حمل و نقل، شیلات و کشاورزی و تعاملات بانکی وسرمایه‌گذاری موارد کارشناسی شده مورد توافق طرفین قرار گرفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.