ایوب کرد روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه یکی از اهداف مهم موافقت نامه‌های تجاری، تسهیل مراودات و حذف قوانین دست و پا گیر برای تجار و سرمایه‌گذاران است و به توسعه روابط اقتصادی کشورها کمک می‌کند، اظهار داشت: هدف از برگزاری هفتمین کمیته تجارت مرزی سیستان و بلوچستان (جمهوری اسلامی ایران) و ایالت بلوچستان (جمهوری اسلامی پاکستان)  بررسی مشکلات و رفع موانع تجارت مرزی، حمل و نقل، امور گمرکی و کنسولی بین دو کشور است.

وی افزود: موقعیت جغرافیایی ویژه سیستان و بلوچستان به دلیل هم‌مرزی با دو کشور پاکستان و افغانستان در شرق و دسترسی به آب‌های آزاد دریای عمان در جنوب، در کنار بهره‌مندی از منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار، منطقه ویژه اقتصادی سیستان و پایانه‌های مرزی، راه را برای نقش آفرینی صنعت حمل و نقل در رونق تجارت، ترانزیت و مبادلات مرزی فراهم ساخته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان با اشاره به اهداف هفتمین کمیته تجارت مرزی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در این کمیته مشترک دو طرف هماهنگی‌های لازم را در توسعه بیش‌از پیش روابط اقتصادی، تبادل هیات‌های تجاری و جذب سرمایه‌گذاری دو جانبه انجام خواهند داد.

وی از ارائه پنل‌های تخصصی حوزه ترانزیت و حمل و نقل در این کمیته مشترک خبر داد و افزود: با توجه به ظرفیت‌های حمل و نقل دو کشور بعد از بررسی زمینه‌های مشترک تفاهم‌نامه همکاری امضا خواهد شد.

به گزارش ایرنا طول مرزهای خاکی سیستان و بلوچستان با پاکستان ۹۲۱ کیلومتر و طول مرز آبی کشور در سواحل دریای عمان نیز ۳۷۰ کیلومتر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.