محمد امید روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از پروژه تولید جوجه یک روزه خاش در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کمک به توسعه، رشد و آبادانی روستاها، حمایت از طرح‌های اقتصادی، اشتغالزایی و درآمدزائی در روستاها از اهداف مهم دولت است که در راستای پیشگیری از مهاجرت روستاییان به شهر و مقابله با معضل حاشیه نشینی انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه برای رونق دادن به اشتغال و ماندگاری روستاییان با موافقت رهبر معظم انقلاب ۱۸ هزار میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستاییان اختصاص داده شده است، گفت: در سیستان و بلوچستان با حمایت‌های ویژه دولت پروژه‌های شاخصی به اجرا رسیده و یا آماده بهره‌برداری هستند.
 معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری بازدید از پروژه‌های نیمه تمام، آشنا شدن با مشکلات تولیدکنندگان و سرمایه گذاران را از اهداف سفر خود به سیستان و بلوچستان عنوان کرد.

وی اظهار داشت: پروژه جوجه یک روزه خاش چند سالی است که مشکلاتی در حوزه پرداخت تسهیلات دارد و بانک‌های عامل و مسئولان دست اندرکار نتوانسته‌اند از مشکلات آن گره گشایی کنند لذا امیدواریم در مرکز کشور و با رایزنی‌های لازم بتوانیم اعتبارات این پروژه را تامین و مشکلات گمرکی آن نیز رفع شود.
امید ادامه داد: با توجه به اینکه این طرح با حمایت ویژه دولت آغاز شده و شرکت تعاونی بومی نیز آن را مدیریت می‌کند با نگاه مثبت تلاش می‌شود در کمترین زمان راه اندازی شود.

 استاندار سیستان و بلوچستان نیز گفت: پروژه جوجه یک روزه خاش با ظرفیت تولید سالانه ۱۶ میلیون قطعه برای رفع مشکلات گمرکی و نیز خریداری و نصب تجهیزات به بالای ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات نیاز دارد.

احمدعلی موهبتی اظهار داشت: با توجه به اهمیت اجرای این پروژه برای رفع بخش بزرگی از نیازهای استان تلاش می‌کنیم از سرمایه‌گذار حمایت شود.
وی افزود: امید بخشیدن به زندگی مردم، توجه به ظرفیت روستاها و حمایت از تولیدکنندگان روستائی و عشایری از اهداف مهم مسئولان دولت در جهت ارتقای شاخص‌های خدمت رسانی است.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در این استان توانمندی‌ها و ظرفیت‌های برجسته‌ای در حوزه‌های مرزی، دریایی، گردشگری، کشاورزی، دامداری، پرورش مرغ، معادن و غیره وجود دارد که با حمایت از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران می‌توان استعدادها را شکوفا، امید و نشاط اجتماعی را به جامعه تزریق کرد.
صاحب گل صالحی فرماندار خاش نیز اظهار داشت: مردم غیور و مرزدار سیستان و بلوچستان با ویژگی مرزداری و وفاداری به اسلام و انقلاب با شایستگی توانسته‌اند اهداف نظام اسلامی را به پیش ببرند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.