این کتاب شعر در ۱۲۲ صفحه با شمارگان هزارو ۱۰۰ نسخه در سال ۹۸ منتشر شده است.

نویسنده کتاب «کرکسی در پوست عقاب» روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این کتاب یک نگاه فراسو نسبت به سرشت و سرنوشت استکبار جهانی دارد که در واقع ریشه‌هایش را از نوعی تفکر تفرعن‌گونه که منشا آن آمریکا است و توانسته آبشخور پیدا کند گرفته است.

دکتر عباس باقری گفت: همه شعرها در این کتاب در مورد آمریکا و نگاه چندگونه و چندگانه این ابرقدرت استکباری به مردم است که متاسفانه از منظر تحقیر و استکبار جایگاه پیدا می‌کند برای قلب‌های در حال پوست‌اندازی و خلق‌هایی که سعی می‌کنند خودشان را از سیطره تفکر استعماری جدا و رها کنند.

وی افزود: در کتاب "کرکسی در پوست عقاب" از لینچ کردن سیاهان توسط آمریکای جنایتکار تا بیرون‌راندن سرخ‌پوستان از سرزمین‌های آبا و اجدادی‌شان و سیطره‌ای که استکبار آمریکا بر جهانیان داشته، نگریسته شده تا اتفاقاتی که اکنون و امروز کشور ما را رقم می‌زند.

نویسنده کتاب کرکسی در پوست عقاب از سال ۵۳ در حوزه شعر و ادبیات فعالیت خود را آغاز کرده و اولین کار وی در سال ۶۲ به عنوان «تبعید در آفتاب» به چاپ رسیده که متاثر از اقلیم و ضرورت‌های جامعه سیستان بوده است.

وی بیان کرد: حوزه ادبیات، هنر و شعر حوزه مقدسی است که با توسل به مسئولیت‌پذیری، مسئولیت‌شناسی و هوشمندی می‌توان در این حوزه قلم زد و بگونه‌ای می‌تواند منویات جامعه و ضروریات را تبیین و تعریف کند تا از درون خود مردم برخواسته باشد و مضمون و محتوای شعر اقلیم و مردم آن اقلیم را تعریف‌پذیر کند.

باقری تاکنون بیش از ۶۰ مجموعه شعر، ادبیات، پژوهش و زندگینامه سرداران شهید را به چاپ و نشر رسانده است.

وی به عنوان بهترین سراینده سرود میهنی، شاعر برگزیده شعر دفاع مقدس کشور و شاعر برگزیده شعر مشهور «ای بلند سرفراز ایران من» که به عنوان اولین کارها در سال‌های گذشته معرفی شد، تاکنون چندین بار تجلیل شده است.

دکتر عباس باقری از شعرای بزرگ و معروف کشور تاکنون عناوین و رتبه های ملی متعددی را بدست آورده که از آن جمله به عنوان شاعر ملی در فرهنگسرای ارسباران تهران،  شاعر ملی و شاعر پیشکسوت حوزه شعر در تالار وحدت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد تجلیل قرارگرفته و برنده هفتمین و هشتمین قلم زرین کشور و مقام اول شعر انقلاب در سال ۹۵ و برنده جایزه بیستمین دوره کتاب فصل کشور در حوزه شعر، است.

کتاب کرکسی در پوست عقاب هفته گذشته در مراسم تجلیل از نویسندگان و فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی به مناسبت هفته کتاب رونمایی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.