حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی محامی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته زاهدان با تبریک فرارسیدن هفته وحدت و میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) ظهار داشت: دشمنان همیشه برای ضربه زدن به اسلام و مسلمانان سعی در ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی کرده اند و اگر این توطئه آنها محقق شود دودش به چشم سنی و شیعه می رود و همه جوامع اسلامی ضرر خواهند کرد.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان وحدت را مهمترین سلاح امت اسلامی در مقابل دشمنان دانست و بر اتحاد و همبستگی مسلمانان جهان تاکید کرد.

امام جمعه زاهدان با تاکید بر ترویج فرهنگ وقف در جامعه گفت: اهمیت وقف در سیستان و بلوچستان با توجه به محرومیت‌ها و نیازمندی‌های این استان بسیار ضروری است و به همین دلیل مسئولان اوقاف و امور خیریه باید با همکاری سایر نهادها بویژه رسانه‌ها فرهنگ وقف را به خوبی در جامعه تبلیغ کنند.
وی افزود: وقف یک حسنه ماندگار و باقیات و صالحات است که مختص به جوامع اسلامی و ادیان خاص نیست بلکه در همه دنیا انجام می شود.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه بسیاری از کارهای خیر در جامعه اسلامی  به وسیله وقف انجام شده است، ادامه داد: نمونه های وقف از ساخت حوزه های علمیه، مدارس، دانشگاه ها، بیمارستان ها گرفته تا حضور در عرصه های اقتصادی، اجتماعی، علمی و پژوهشی را شامل می شود.

امام جمعه زاهدان افزود: وقف یک حسنه ماندگار است که سبب می شود پرونده انسان بعد از مرگ او باز بماند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محامی گفت: اهمیت وقف در سیستان و بلوچستان با توجه به نیازمندی هایی که دارد زیاد است، باید سعی کرد مانند گذشته اهدای موقفاتی که در راه ساخت مدرسه، مسجد، کتابخانه، تأمین هزینه های فرزندان نیازمند، تأمین هزینه درمان بیماران نیازمند و حتی فراهم سازی وسیله تفریح فرزندان و جوانان مصرف می شود، همچنان ادامه داشته باشد.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان اضافه کرد: مسئولان اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان سعی کنند تا فرهنگ وقف را به خوبی در جامعه تبلیغ و به گونه ای فرهنگ سازی کنند تا مردم توجه بیشتری به موقوفات داشته باشند.امام جمعه زاهدان در بخش دیگری

امام جمعه زاهدان در بخش دیگری از خطبه های نماز با تأکید بر توجه به مقوله فرهنگ کتابخوانی در جامعه گفت: باید برای رشد علمی جامعه تلاش کرد که یکی از راه های آن گسترش فرهنگ کتابخوانی است.

حجت الاسلام و المسلمین محامی ادامه داد: برای گسترش فرهنگ کتابخوانی ضمن توجه به زیرساخت های این عرصه، باید از آموزش و پرورش و دانشگاه ها کمک گرفت.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ضمن قدردانی از حضور قشرهای مختلف مردم بویژه جوانان و دانش آموزان در راهپیمایی روز مبارزه با استکبار جهانی گفت: مردم استان حضوری باشکوه در راهپیمایی ۱۳ آبان را به نمایش گذاشتند که این حضور نشان می دهد نسل جدید انقلاب با فرهنگ انقلابی بخوبی آشنا است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.