حسین مسگرانی روز سه‌شنبه با ارسال پیامی به مناسبت روز فرهنگ عمومی به ایرنا اعلام کرد: توجه به فرهنگ عمومی و ارتقای سطح آن، می‌تواند جامعه‌ در حال تحول و رشد و توسعه‌ کشور را در برابر هجمه‌های فرهنگی مصونیت بخشد.

وی افزود: استان سیستان و بلوچستان سهم به سزایی در تحولات فرهنگی، قومی، مذهبی، دینی و تاریخی داشته و با همت و مسئولیت‌پذیری مدیران فرهنگی و کارآمد در این حوزه همچنان سرمنشا تحولاتی عظیم در این عرصه می‌باشد.

۱۴آبان روز فرهنگ عمومی، براساس نظریه زیر بنایی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بر رهروان ولایت جاودانه باد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان همچنین به برگزاری ویژه برنامه‌ها و شب‌های فرهنگی و هنری در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در سراوان گفت: همزمان با آغاز هفته وحدت و هفته کتاب و کتابخوانی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی ویژه برنامه‌های فرهنگی و هنری با همکاری سازمان امور اجتماعی کشور، استانداری و موسسات و انجمن‌های فرهنگی و هنری استان و شهرستان سراوان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: برگزاری کرسی تلاوت قرآن کریم با حضور قاریان برتر استانی و شهرستانی در محله‌های حاشیه شهر سراوان آغازگر این برنامه‌ها خواهد بود.

مسگرانی هدف اصلی این برنامه را ایجاد روحیه نشاط و امید عنوان کرد و گفت: برگزاری شب‌های شعر شستون در محله‌های حاشیه‌ای این شهرستان و شب‌های فرهنگی و هنری از دیگر برنامه‌های این ایام است.

وی به برگزاری جشنواره موسیقی عرفانی در سراوان نیز اشاره کرد و افزود: برگزاری کارگاه و نمایشگاه هنرهای تجسمی قرآن و عترت، دوره‌های آموزشی طراحی، نقاشی و نقاشی دیواری ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان در مناطق حاشیه سراوان، برگزاری کارگاه آموزشی فیلم کوتاه ۱۰۰ثانیه‌ای در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، برگزاری کارگاه آموزشی و نمایشگاه عکس، تولید و اجرای نمایش خیابانی و صحنه‌ای و برگزاری جنگ‌های شادی در محلات حاشیه‌ای سراوان از دیگر برنامه‌هایی است که تا پایان سالجاری در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در این شهرستان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.