ایوب کرد روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تخریب و سرقت تابلوهای هشدار دهنده رانندگی که همواره جان رانندگان و مسافران را در معرض خطر قرار می‌دهد به یکی از معضلات جاده‌های سیستان و بلوچستان تبدیل شده است.

وی افزود: این اداره‌کل به منظور افزایش ایمنی جاده‌ها با وجود مشکلات اعتباری بر حسب وظیفه عملکردی سریعا علائم و تابلوها را جایگزین می‌کند.

سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس اطلاعات دریافتی از پزشکی قانونی استان در سوانح رانندگی ۶ ماهه نخست سالجاری چهار هزار و ۳۸ نفر مصدوم و ۴۹۸ نفر جان خود را از دست دادند.

وی فاصله زیاد مراکز جمعیتی و کمبود مجتمع های خدمات رفاهی، افزایش تردد و سرعت غیرمجاز در محورهای ارتباطی و همچنین تردد خودروهای حامل سوخت قاچاق و اتباع بیگانه در محورهای مواصلاتی و تخریب سامانه‌های ثبت تخلف در محورهای سیستان و بلوچستان را از مهمترین عوامل دخیل در تصادفات این استان عنوان کرد و افزود: خواب آلودگی و خستگی از عوامل بروز سوانح رانندگی در محورهای مواصلاتی استان است که در صورت افزایش و تشویق سرمایه‌گذاران در خصوص ایجاد مجتمع‌های خدمات بین راهی جدید برای استراحت رانندگان به طور قطع شاهد کاهش تصادفات واژگونی خواهیم بود.

کرد با بیان اینکه سیستان و بلوچستان با ۳۱ مجتمع خدماتی رفاهی فعال در محورهای ارتباطی در رتبه ۲۸ کشوری از این حیث قرار دارد، افزود: مهمترین معضل برای راه اندازی مجتمع‌های در دست ساخت استان عدم صدور مجوز جایگاه سوخت است که سبب دلسردی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی شده است.

وی بیان کرد: محورهای زاهدان- خاش، ایرانشهر- خاش و نیکشهر - ایرانشهر در ۶ ماهه نخست سالجاری دارای بیشترین تعداد تصادفات بودند.

سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: با وجود افزایش ۶۷ درصدی تردد کامیون‌ها در مسیرهای ارتباطی این استان تنها ۷ درصد تصادفات مربوط به این نوع از وسیله نقلیه بوده است.

وی راه‌اندازی سامانه‌های ثبت تخلف را عاملی مهم در کاهش تصادفات رانندگی عنوان کرد و افزود: عملیات نصب ۲۹ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور جاده‌های جدید در بیش‌از هزار کیلومتر از محورهای مواصلاتی فاقد سامانه استان آغاز شده است.

کرد با اشاره به اهمیت رفع نقاط پر تصادف در کاهش تصادفات رانندگی اظهار داشت: امسال ۲۸ نقطه پر تصادف در سیستان و بلوچستان اصلاح و برطرف شده و ۱۱ نقطه دیگر نیز درحال انجام است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.