رحمدل بامری روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مرز ریمدان یکی از بهترین نقاط برای صادرات و واردات کالا به کشور پاکستان است که در صورت آماده بودن زیرساخت‌ها برای هزاران نفر شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌کند.

وی بیان کرد: بسیاری از مشکلات مرز ریمدان بعد از رسمی شدن در سال ۱۳۹۵ مرتفع شده و امیدواریم در ماه‌های آینده تمام موانع صادرات و واردات مرتفع و ورود و خروج کالا و مسافر بصورت رسمی و بدون هرگونه مشکلی انجام شود.

فرماندار چابهار بر ۲ بانده شدن جاده ریمدان به چابهار تاکید کرد و افزود: امیدواریم ساخت و سازهای فعلی در بازارچه هر چه سریعتر به اتمام رسیده و شاهد جابجایی کالا و مسافر نظیر سایر مرزهای رسمی کشور باشیم.

وی از تلاش‌های گمرک، مخابرات و نیروهای بازارچه مرزی برای رفع مشکلات ارتباطی قدردانی کرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات سیستان و بلوچستان نیز با اشاره به مشکلات ارتباطی در مرز ریمدان در روزهای گذشته خاطرنشان کرد: با اعزام نیرو از طریق گمرک و مخابرات پیگیری و هم‌اینک بطور کامل رفع شده است.

نیک محمد بلوچزهی اظهار داشت: در بازارچه مرزی ریمدان یک OLT نصب شده و هم‌اینک ارتباط برقرار شده است.

وی افزود: سرویس اینترنت نرمال، سرویس P۲P برقرار نبود که مشکل از مشترک و config تجهیزات بود که هم‌اینک این موارد مرتفع شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات سیستان و بلوچستان گفت: صرفا مشکل تجهیزات از بازارچه مرزی بوده که تنظیمات بهم ریخته و ارتباط p۲p اختلال داشته و موارد خاصی نبوده و هم‌اینک اینترنت فعال و امورات در حال انجام است.

مدیرکل گمرک چابهار نیز به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مشکلات تعطیلی و مختل شدن صادرات و واردات در مرز ریمدان پس از اعلام در خبرگزاری جمهوری اسلامی تیم گمرک،مخابرات و بازارچه به محل اعزام و پس از بررسی اختلال نواقص برطرف شد و هم‌اینک مشکل ارتباط سیستمی رفع و روند خروج کالا به حالت عادی درآمده است.

سیدمجید مظلومی با اشاره به فواید وجود بازارچه‌های مرزی برای اشتغال و توسعه مرزنشینان، افزود: در هفت ماهه نخست سالجاری افزایش ۱۰۰ درصدی واردات کالا از طریق گمرک بازارچه ریمدان و ۲۶ درصدی افزایش خروج کالای صادراتی از طریق گمرک و بازارچه فوق نسبت به مدت مشابه سال قبل را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: این افزایش با تلاش و کوشش همکاران گمرک و پشتیبانی مسئولان محلی و استانی محقق شده لذا با تامین وتوسعه زیرساخت‌ها بویژه مخابراتی در آینده شاهد رونق بیشتر بازارچه مرزی ریمدان خواهیم بود.

مدیرکل گمرک چابهار گفت: در این مدت حدود ۱۳۳ هزار تن کالای صادراتی سایر گمرکات از طریق مرز ریمدان خارج شده است.

وی تصریح کرد: آمار واردات بازارچه نسبت به پارسال که صفر بوده به افزایش ۱۰۰درصدی رسیده است.

مظلومی چابهار افزود: ارزش کالای صادراتی خروجی از ریمدان در هفت ماهه نخست امسال حدود ۴۶ میلیون دلار بوده است.

مدیربازارچه مرزی ریمدان چابهار نیز اظهار داشت: پس از بارندگی‌های یک ماه اخیر و قطعی‌های پی در پی برق و تعمیرات خط ۲۰ کیلووات در مسیر بازارچه مرزی ریمدان حد فاصل روستای کلرایی تا سند قاضی متاسفانه ارتباط اینترانت (سامانه گمرگ) قطع شد.

سلیم هوت افزود: پس از قطعی آن پیگیری‌ها بصورت شفاهی و کتبی از طریق مخابرات و گمرک انجام شد که پس از بررسی‌های انجام شده توسط مخابرات و گمرک این ارتباط هم‌اینک با اعزام نمایندگان مخابرات و گمرک مجددا برقرار و به روال قبل برگشته و هیچ گونه مشکلی وجود ندارد.

وی ادامه داد: این در حالیست که در ۲ هفته گذشته ما فقط قطعی سامانه گمرک را داشتیم و اینترنت و تلفن برقرار بود.

مدیربازارچه مرزی ریمدان گفت: با توجه به قطعی ۲ هفته‌ای ارتباط در بازارچه خوشبختانه در این مدت حتی یک تریلی پشت بازارچه به خاطر این مشکل معطل نماند و گمرک به صورت دستی مجوز خروج تریلی‌ها را صادر کرده است.

وی بیان کرد: در سالجاری اقدامات خوبی در اجرای پروژه‌های عمرانی را شاهد هستیم و دولت توجه ویژه‌ای به فعال سازی سریعتر بازارچه مرزی ریمدان دارد.

هوت افزود: ساخت ادامه دیوارکشی بازارچه، محوطه سازی داخل بازارچه، ساخت برج نور برای روشنایی محدوده بازارچه از جمله کارهای در دست اجراست که تاکنون بیش‌از پنج میلیارد تومان بدین منظور جذب شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.