۱۳ آبان به سبب رخداد سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران از اهمیت خاصی برخوردار است و به روز دانش آموز و روز مبارزه با استکبار نامگذاری شده است، سه رویداد مهم که هر یک به تنهایی در تاریخ کشور به عنوان روزی به یادماندنی به ثبت رسیده است.

 تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در سال ۱۳۴۳، به خاک و خون کشیدن دانش آموزان انقلابی توسط ماموران رژیم ستم شاهی در سال ۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران توسط دانشجویان پیرو خط امام در سال ۵۸ سه واقعه مهمی است که در ۱۳ آبان رخ داده است.

شیعه و سنی سیستان و بلوچستان همواره در صف نخست مبارزه با مستکبران قرار دارند

مردم مرزدار، ولایت مدار و میهن دوست شیعه و سنی سیستان و بلوچستان همواره در صف نخست مبارزه با مستکبران جهان قرار دارند.

مردم مرزداری که همواره بدون هیچ چشم‌داشتی در خط مقدم دفاع از مرزهای میهن اسلامی قرار دارند و نگاه بدخواهانه هر بیگانه‌ای به کشور خود را حرام دانسته و در راه حفظ کیان ایران و مبارزه با دشمنان انقلاب جان شیرین خود را نثار می‌کنند.

مردان و زنان ولایت‌مدار سیستان و بلوچستان که در تمام صحنه‌های حساس انقلاب حضور دارند برای شرکت در راهپیمایی ۱۳ آبان نیز آماده هستند.

محمد نارویی یکی از شهروندان زاهدانی با دعوت هم استانی ها برای شرکت در راهپیمایی روز ۱۳ آبان به خبرنگار ایرنا گفت: راهپیمایی ۱۳ آبان یکی از صحنه های مهم ملی است که همه ساله با هدف مبارزه با ظلم و استبداد برگزار می شود و من نیز با اشتیاق در این مراسم با شکوه شرکت خواهم کرد و از همگان نیز می خواهم در این راهپیمایی شرکت کنند.

وی ادامه داد: این روز به درستی روز مبارزه با استکبار نام‌گذاری شده، استکباری که با رهبری آمریکا همواره مردان، زنان و کودکان بسیاری را در جهان کشته و مجروح و آواره کرده است.

نارویی با بیان اینکه حضور در این مراسم را یک فریضه دینی و ملی می دانم افزود: من و خانواده‌ام به عنوان انسان و مسلمان و ایرانی وظیفه داریم با شرکت در این مراسم انزجار خود را از ظالمان و مستکبران اعلام و از مظلومان و مسلمانان دربند استکبار و صهیونیست حمایت کنیم.

علی میرشکار یکی از شهروندان سیستانی به خبرنگار ایرنا گفت: شرکت در این مراسم دفاع از حق مظلوم در مقابل ظالم است.

وی ادامه داد: آمریکا، اسرائیل و جیره خواران این دو کشور به عنوان مستکبران جهان همواره خون بسیاری از مظلومان به ویژه مسلمانان را ریخته‌ و به بهانه دفاع از به اصطلاح حقوق بشر به غارت و چپاول ملت‌ها مشغولند.

میرشکار اظهار داشت: ملت ایران در روز ۱۳ آبان یک بار دیگر وحدت و انسجام خود در مقابل استکبار و صهیونیست را به خوبی به نمایش می گذارد.

صادق سرحدی از شهروندان شهرستان خاش نیز گفت: آمریکا با بدعهدی خود در برجام به همه جهانیان ثابت کرد که هیچگاه قابل اعتماد نیست و نمی‌توان با چنین کشوری از باب گفتمان وارد شد.

وی بیان کرد: امروز باید از این بدعهدی درس عبرت گرفت و با اتکا به نیروی داخلی و توان جوانان انقلابی و نخبه از بسیاری از مشکلات به ویژه مشکلات اقتصادی فارغ آمد.

نماینده ولی فقیه و استاندار سیستان و بلوچستان مردم را به حضور در راهپیمایی ۱۳ آبان دعوت کردند

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و استاندار این استان با صدور پیامی مشترک از مردم شریف و ولایتمدار استان برای حضور باشکوه و دشمن‌شکن در راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان دعوت کردند.

متن پیام مشترک حجت الاسلام والمسلمین مصطفی محامی و احمد علی موهبتی که نسخه‌ای از آن روز یکشنبه به ایرنا نمابر شده آمده است: مردم مسلمان و همیشه در صحنه سیستان و بلوچستان؛ آبان‌ در تقویم انقلاب اسلامی وقایع بزرگی همچون تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، روز ملی مبارزه با

استکبار جهانی، سالروز تبعید امام راحل(ره) و روز دانش آموز را در خود جای داده است.

یوم ‌الله ۱۳ آبان از شکوهمندترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی است که دانشجویان پیرو خط امام خمینی (ره)، با لبیک به فرمایشات امام‌شان سفارت آمریکا در تهران را به تصرف خود درآوردند و با فتح لانه جاسوسی آمریکا علاوه بر افشای چهره‌های سازش کار داخلی و دمیده شدن روحیه بیداری،

هوشیاری ، وحدت و همبستگی در امت مسلمان؛ ابهت پوشالی آمریکا در جهان را شکستند و هیات حاکمه این کشور را به خفت کشاندند.

انقلاب اسلامی ایران با عبور از عرصه‌ها و فراز و فرودهای بسیار در حالی پا به دهه پنجم حیات پر افتخار خود می‌گذارد که به برکت رهبری‌های حکیمانه مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، تلاش‌های دولت مردان و پشتیبانی همه جانبه آحاد مردم انقلابی از ولایت مطلقه فقیه و همه‌ی ارکان نظام با

حضوری مقتدرانه در برابر آمریکا و دیگر کشورهای استکباری، به عنوان یک الگوی تمام عیار برای کشورهای آزادیخواه جهان مبدل گشته است و می‌رود تا به عنوان یک کشور توسعه یافته با جایگاه ممتاز اقتصادی،علمی و فناوری در سطح منطقه و جهان تبدیل گردد.

اینجانبان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو و دانش‌آموز پیرو راه امام(ره) در آستانه یوم الله ۱۳ آبان که بنیانگذار انقلاب اسلامی آن را انقلاب دوم و به مراتب بزرگتر از انقلاب نخست نامیدند از تمامی طبقات و اقشار امت مسلمان دعوت می‌کنیم به مانند همیشه با حضور پرشور و گسترده خود در

این راهپیمایی به مدعیان دروغین مدافع حقوق بشر و آزادی اعلام کنند که جمهوری اسلامی ایران همواره خط نخست مقابله با استکبار و دفاع از مظلومان جهان است و در برابر هرگونه زیاده خواهی و جنایت آنان ایستاده است و در راه حفظ اسلام و قرآن هرگز از پای نخواهد نشست.

راهپیمایی ۱۳ آبان عرصه نمایش وحدت و همدلی ملت بزرگ ایران است

فرماندار شهرستان خاش در سیستان و بلوچستان گفت: راهپیمایی باشکوه اقشار مختلف مردم در یوم الله ۱۳ آبان عرصه نمایش وحدت، اتحاد، همدلی و انسجام ملت بزرگ ایران است و مردم باری دیگر مشتی محکم بر دهان یاوه گویان استکباری خواهند زد.

صاحب گل صالحی در نشست هماهنگی راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان با اشاره به اینکه سه رخداد مهم تبعید امام راحل، تسخیر لانه جاسوسی و روز دانش‌آموز در این روز تاریخی به ثبت رسیده است، اظهار داشت: ویژگی بارز انقلاب اسلامی ایران استکبارستیزی و مقابله با ظلم و ستم نظام سلطه است.

وی بیان کرد: راهپیمایی ۱۳ آبان باید چهره‌ای تاریخی به خود گیرد و از انحصار روز دانش‌آموز خارج شود زیرا این روز متعلق به همه اقشار جامعه بوده و همگان موظف هستند در این روز باشکوه شرکت و حماسه آفرینی کنند.

فرماندار خاش با تاکید بر حضور پرشور و گسترده و حماسی اقشار مختلف مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان گفت: با توجه به اینکه نظام سلطه از ترفندهای مختلف برای ضربه زدن به ملت بزرگ ایران بهره برده بنابراین در این برهه حساس مقابله با تهدیدات، فشار و تحریم‌های ظالمانه مستکبران ضروری است.

امام جمعه خاش نیز با اشاره به اینکه بدعهدی‌ها، ظلم و ستم سران آمریکایی و صهیونیستی پایان ناپذیر است افزود: تبعیت از قرآن کریم، صیانت از ارزش‌های ناب اسلامی و انقلابی، اجرای منویات رهبر معظم انقلاب، اتحاد و انسجام، دشمن شناسی و تقویت روحیه مقاومت در ملت و مسئولان برای

مقابله با ظلم و ستم مستکبران ضروری و اجتناب ناپذیر است.

حجت الاسلام غلامرضا دهقان اظهار داشت: بنابر اعتراف دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا قدرت پوشالی این کشور استکباری رو به افول است و اقدامات ضد حقوق بشری و نابخردی ترامپ سقوط این کشور را نزدیکتر ساخته است.

راهپیمایی ۱۳ آبان در ۶۰ نقطه سیستان و بلوچستان برگزار می‌‎شود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان همزمان با سراسر کشور روز دوشنبه در بیش از ۶۰ نقطه جمعیتی این استان برگزار می شود.

عباس صفدری اظهار داشت: ۱۳ آبان روزی حیاتی و ماندگار در تاریخچه انقلاب اسلامی است که مردم ایران هر سال با برپایی راهپیمایی این روز را گرامی می‌دارند.

وی ادامه داد: مردم انقلابی ایران در نقاط مختلف کشور همه ساله با حضور گسترده خود در این مراسم انزجارشان را از استکبار جهانی نشان می‌دهند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی در قالب گروه‌های سنی مختلف، مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات در شهرها و روستاهای این استان پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: شعار محوری امسال راهپیمایی ۱۳ آبان «استکبار ستیزی و مقاومت اسلامی سر آغاز افول و فروپاشی آمریکا» است.

صفدری اظهار داشت: ۱۳ آبان نماد تسلیم ناپذیری مردم غیور ایران در برابر استکبار جهانی به سرکردگی آمریکاست.

وی گفت: امسال نیز همچون سال های گذشته مردم سیستان و بلوچستان با حضور گسترده خود مشت محکمی بر دهان استکبار خواهند زد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان بیان کرد: یکی از ویژگی‌های بارز و آرمان‌های غیر قابل تغییر نظام جمهوری اسلامی مساله استکبار ستیزی است.

وی تصریح کرد: تمهیدات لازم در راستای هر چه باشکوه تر برگزار شدن این راهپیمایی عظیم مردمی در تمام شهرها و روستاهای سیستان و بلوچستان اندیشیده شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.