علی زینی وند روز پنجشنبه در نشست کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: از آنجایی که کتاب و مطالعه ضمن تسریع بخشیدن به روند توسعه در کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز تاثیرگذار است باید این مهم در جامعه عمومیت بخشیده شود.

وی بر استفاده از ظرفیت‌های تریبون‌های نماز جمعه، محافل عمومی و فضای مجازی برای گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی تاکید کرد.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ظرفیت بسیار خوبی در حوزه خیران برای توسعه کتابخانه‌ها وجود دارد که باید به بهترین نحو از آن استفاده کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست با اشاره به اهمیت گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه گفت: فرهنگ کتابخوانی در هر جامعه‌ای نیازمند برنامه‌های مستمر است.

حامد زارعی تاکید کرد: با توجه به سرانه پایین مطالعه در سیستان و بلوچستان ضروری است علاوه بر فرهنگ سازی از ظرفیت‌های قانونی برای کتاب محور قراردادن دستگاه‌های اجرایی در مناسبت‌های خود بهره گرفت.

وی گفت: همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی ۳۷۰ ویژه برنامه نظیر نشست‌های تخصصی، رقابت‌های فرهنگی، تور کتابخوانی و برپایی نمایشگاه در سیستان و بلوچستان اجرا می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان گفت: ۲۲ هزار و ۳۲۶ نفر از مردم این استان در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند که در مقایسه با ۱۳ هزار نفر سال گذشته رشد ۲ برابری را نشان می‌دهد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست بر استفاده از ظرفیت‌های کتاب خانه‌های کانون مساجد استان در توسعه فرهنگ کتاب خوانی در روستاها تاکید کرد.

حسین مسگرانی افزود: یکی از موضوعات مغفول مانده در امر کتاب توجه به جذب افراد در کتابخانه های عمومی است که باید به آن توجه ویژه شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.