معصومه راحت دهمرده روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم توسط سازمان بهزیستی در سال ۷۴آغاز و به تدریج گسترش یافت تا در سال ۷۷ در تمامی شهرها و روستاهای کشور به اجرا درآمد.

وی گفت: برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم و سایر اختلالات بینایی ویژه کودکان سه تا ۶ سال در ۷۰ پایگاه دائم و هزار و ۲۲۰ پایگاه غیردائم از اول آبان آغاز و تا پایان آذر ادامه دارد.

معاون امور توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: پایگاه‌های دائم در مهدهای کودک و پایگاه‌های غیردائم و موقتی در روستاها، مناطق حاشیه‌ای و میادین شهر مستقر خواهند بود و خانواده‌ها می‌توانند برای معاینه فرزندانشان در طرح غربالگری بینایی به مجتمع‌های بهزیستی، مراکز بهداشت در روستاها، شهرها و همچنین پایگاه‌های بسیج و مساجد مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در اجرای این برنامه ملی ۶۸ درصد کودکان تحت پوشش قرار گرفتند، بیان کرد: بیش از ۱۷۹ هزار و ۴۳۶ کودک سه تا ۶ سال معاینه و در نهایت کودکان مبتلا به تنبلی چشم تشخیص داده شده به مراکز تخصصی‌تر ارجاع داده شدند.

دهمرده گفت: طرح غربالگری پیشگیری از تنبلی چشم در سه سطح شامل سطح اول در مهدهای کودک و پایگاه‌های غیردائم، سطح دوم بینایی سنج و در سطح سوم به چشم‌پزشک معرفی می‌شوند.

وی افزود: پارسال هفت هزار و ۲۸ کودک به سطح ۲ و از این تعداد ۸۰ کودک نیز به سطح سه ارجاع و توسط چشم پزشک معاینه شدند که در مجموع ۸۲۲ کودک نیازمند شناسایی شده در این طرح از کمک هزینه خرید عینک و هشت نفر از کمک هزینه جراحی استفاده کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.