محمد راستاد عصرچهارشنبه در بازدید از تجهیزات و ظرفیت‌های تجاری و ترانزیتی بندرچابهار اظهار داشت:  ایجاد مزیت و ارزش افزوده برای صاحبان کالا و مشتریان در این بندر باید از اولویت‌های سازمان بنادر ودریانوردی باشد.

وی بر تکمیل پروژه‌های زیربنایی بندر چابهار در کمترین زمان تاکید و خاطرنشان کرد: تعیین تکلیف پروژه‌های سرمایه‌ای به عنوان یک اولویت باید توسط مدیران بندرچابهار دنبال شود.

وی ادامه داد: تعمیرات اساسی و استانداردسازی انبارهای بندر چابهار در دستور کار قرار دارد و با آغاز عملیات اجرایی اسکله نفتی در بندر چابهار از سال آینده شاهد تحول بیش از پیش این بندر خواهیم بود.

وی بر ایجاد جاده دسترسی مناسب به بندرچابهار تاکید کرد و افزود: قرار است در ابتدا ۲۰ کیلومتر از راه ترانزیتی از بندر چابهار اجرایی شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: تعامل و همکاری با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی می‌تواند منجر به توسعه و افزایش سرمایه شود و این سازمان از هرگونه سرمایه‌گذاری در بندر شهید بهشتی چابهار بخوبی استقبال می‌کند.

راستاد افزود: پروژه‌های عمرانی و اجرایی خوبی در حال اجرا است و ساختمان‌های عملیاتی و انبارهای سرپوشیده برای پذیرش کالا در بندر شهید بهشتی چابهار باید افزایش پیدا کند تا مشکلی برای حجم بالای کالا نداشته باشیم.

وی آغاز عملیات اجرایی بلندترین برج کنترل ترافیک دریایی بنادر کشور در بندر چابهار را نشان از توجه به این بندراقیانوسی عنوان کرد و گفت: بهره برداری از ایستگاه جزر و مدسنجی و هواشناسی بندر شهید بهشتی و استقرار تجهیزات ناوبری و الکترونیکی در برج کنترل ترافیک دریایی بندر چابهار و بررسی مشکلات و چالش‌های این بندر امروز انجام شد و هم اینک از روند ورود کشتی‌های تجاری به بندر چابهار رضایت وجود دارد و امیدواریم این روند ادامه پیدا کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.