احمدعلی موهبتی یکشنبه‌شب در دیدار با معاون بانوان وزارت ورزش و جوانان که در دفتر استاندار برگزار شد اظهار داشت: تعداد اندکی از مردم سیستان و بلوچستان اهل ورزش هستند و به دلایل زیادی هنوز ورزش در سبد خانوارهای این استان جای خود را پیدا نکرده است.

وی ادامه داد:در مناطقی که تفکرات مردانه باعث محدودیت و مانع از ورزش کردن بانوان می‌شود باید با حذف این نوع تفکر غلط، فرهنگ ورزش بانوان در سیستان و بلوچستان نهادینه شود.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در سال‌های اخیر با نگاه ویژه وزارت ورزش و جوانان به این استان، دامنه ورزش از مرکز به شهرها و روستاهای این نقطه از ایران اسلامی گسترش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه به دلیل نبود کارخانه‌ها و بنگاه‌های مالی بزرگ، حمایت بخش خصوصی از هیات‌ها و تیم‌های ورزشی سیستان و بلوچستان ناچیز است، افزود: بسیاری از موفقیت‌های ورزشکاران استان بدون حمایت اسپانسر و با تلاش، تعصب ورزشکاران و مربیان به دست آمده است.

موهبتی اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید به بانوان و جوانان نگاه ویژه‌ای شده به طوریکه امروز یکی از معاونان استانداری از بانوان انتخاب و جوان‌ترین شهردار زن، بخشدار، فرماندار و جوان‌ترین مدیر شهرستانی ورزش و جوانان کشور در سیستان و بلوچستان منصوب شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۱۱ فضای ورزشی اختصاصی ویژه بانوان در سیستان و بلوچستان وجود دارد و ۳۶۴ فضای ورزشی دیگر هم به صورت مشترک برای بانوان مورد استفاده قرار می‌گیرد، افزود: این فضاها عمدتا در مرکز و برخی از شهرهای استان وجود دارد به طوریکه تعدادی از شهرستان‌های استان فاقد فضای مشترک یا اختصاصی برای ورزش بانوان هستند.

معاون بانوان وزارت ورزش و جوانان نیز بر افزایش تعداد جشنواره‌های ورزشی برای تشویق بیشتر بانوان سیستان و بلوچستان به امر ورزش تاکید کرد.

 مهین فرهادی زاد گفت: در حوزه آموزش و فرهنگ سازی تلاش خواهیم کرد با تربیت مربی و داور از ظرفیت نیروهای استانی در مسابقات و لیگ‌های کشور استفاده شود.

وی همچنین از دغدغه وزارت ورزش و جوانان به مشکلات ورزشی و فرهنگی جوانان و بانوان اشاره کرد و اظهار داشت: تلاش می‌کنیم بخشی از اعتبارات مورد نیاز زیرساخت‌ها و برنامه‌های فرهنگی و ورزشی سیستان و بلوچستان را تامین کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تعداد بیمه شدگان ورزشی استان از ۸ هزار نفر در سال ۹۶ به ۱۹ هزار نفر در سالجاری رسیده است، گفت: در سال‌های اخیر میزان استقبال مردم بویژه بانوان به امر ورزش رشد خوبی داشته است.

ادهم کرد زابلی افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تعداد رشته‌های ورزشی بانوان از ۶ رشته به ۱۷ رشته ارتقا یافته است.

وی ادامه داد: بانوان ورزشکار سیستانی و بلوچستانی در رقابت‌های ورزشی امسال به ۱۷ مدال شامل یک مدال طلا، ۱۲ مدال نقره و ۴ مدال برنز دست یافته‌اند در حالیکه پارسال تنها ۶ مدال نصیب بانوان ورزشکار استان شده بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.