به گزارش ایرنا خاش از جمله شهرستان‌های فاقد گاز شهری سیستان و بلوچستان است که گاز موردنیاز مردم بوسیله سیلندرهای ۱۱، ۲۲ و ... از سایر نقاط کشور تامین می‌شود.

مردم این شهرستان که در مسیر لوله انتقال گاز از ایرانشهر به شمال سیستان و بلوچستان قرار دارد همچنان منتظر بهره مند شدن از این نعمت و رهایی از حمل سیلندرهای سنگین گاز مایع هستند، البته طرح لوله‌کشی و گازرسانی به این شهر از جمله برنامه های شرکت گاز و دست اندرکاران آن است اما تا اجرای کامل طرح باید همچنان سختی حمل سیلندرهای گاز را تحمل کنند.

شماری از شهروندان خاش در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با انتقاد از شرکت‌های توزیع گازمایع  و نالیدن از کمر درد که عامل آن را سنگینی وزن سیلندرها و دویدن به دنبال خودروهای حامل گاز می‌دانند، تنها راه حل این معضل را تا زمان اتصال شهرستان به خط لوله و نصب انشعاب گاز شهری، توزیع گازمایع در درب منازل می‌دانند.

یکی از شهروندان خاش به خبرنگار ایرنا گفت: کمبود گازمایع همواره یکی از مشکلات عمده مردم این شهر است.

عبدالرحمان قنبرزهی افزود: چگونه است که سیلندرهای گازمایع در بازار آزاد با قیمت‌های ۲۵ تا  ۳۰ هزار تومان در خیابان رودکی که به عسلویه خاش مشهور است، به وفور یافت می شود، اما از عرضه آن با قیمت مصوب دولتی خبری نیست این در حالیست که قیمت مصوب سیلندر ۱۱ کیلویی در درب شرکت های تامین و توزیع هفت هزار تومان و در مقابل منزل مشترک، هشت هزار تومان تعیین شده است.
امیر میر شهروند دیگر خاشی گفت: در روزهای اخیر فرماندار خاش به متولیان مربوطه هشدار داده است که وضعیت گاز را در این شهرستان سامان دهی کنند، اما مشاهده می شود، مافیای گاز که احتمالا دارای پشتوانه گرم هستند، بدون توجه به هشدارهای فرماندار به اقدامات خلاف خود بیشتر دامن زده و به راحتی حق مردم محروم و اقشار فقیر و مستمند جامعه را پایمال می کنند.
وی افزود: مردم برای خرید گاز مایع باید ساعتها در صف های طولانی در نقاط مختلف این شهر در انتظار بمانند.

این شهروند خاشی از مسئولان دست‌اندرکار برخورد قاطع قانونی با متخلفان حوزه گاز را خواستار شد و گفت: مردم انتظار دارند که با سودجویان طبق قانون برخورد شود.
احمد شه بخش نیز به خبرنگار ایرنا بیان کرد: با شروع فصل سرما معضل همیشگی کمبود گاز در شهرستان خاش شروع می شود و مافیای گاز با توجه به نیاز شدید مردم به فکر تامین منافع و رسیدن به سودهای کلان هستند.
رامین قلندری با تاکید بر اینکه برخورد قاطع مسئولان با متخلفان حوزه گاز از مطالبات مهم مردم خاش است گفت: با پیگیری های صورت گرفته و تشکیل چند جلسه بررسی مشکلات حوزه گاز از سوی مسئولان؛ شرکت های تامین و توزیع گاز موظف شده اند که گاز مورد نیاز این شهرستان را ذخیره سازی و آن را تا درب منازل مردم برسانند، اما مشاهده می شود که شرکت ها و عاملان توزیع با کارشکنی گاز را شبانه و خارج از شبکه عرضه می کنند که این امر سبب شده گاز در بازار آزاد به جای قیمت مصوب ۷ هزار تومان در جایگاه و هشت هزار تومان در درب منازل با قیمت های نجومی سی هزار تومان و بالاتر عرضه شود.
مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت خاش گفت: پس از حل مشکل پالایشگاه بندرعباس که باعث ایجاد مشکل و اختلال در توزیع گاز مایع در شهرهای مختلف استان سیستان و بلوچستان شده، تامین و توزیع گاز با تمام توان در حال انجام است.
مهدی اسماعیلی افزود: هم اینک علاوه بر توزیع گاز در ۲ جایگاه ایثارگران و شفق‌گاز؛ در برخی مناطق شهر خاش نیز توزیع انجام می شود که هدف از این اقدام مقابله با سودجویان و کنترل بازار و تامین نیازهای ضروری مردم در فصل سرد سال است.
وی ادامه داد: تمام تلاش ما بر این است که گاز در درب منازل مردم توزیع شود.
فرماندار خاش نیز گفت: در بیش از یکماه اخیر افزون بر ۶۰ کیلومتر شبکه داخلی گاز در نقاط مختلف این شهر اجرا شده که هدف مهم برای پیگیری و اجرای این پروژه دسترسی آسان مردم به نعمت گاز است.
صاحب‌گل صالحی بیان کرد: در سطح شهر خاش ۲۸۰ کیلومتر شبکه گاز با هدف تامین نیازهای مردم اجرا می شود.
وی اظهار داشت: در سالهای قبل حدود ۸۰ کیلومتر شبکه گاز در این شهر کار شده بود که امسال با حمایت های ویژه دولت و تاکیدات جدی استاندار سیستان و بلوچستان کارها با قوت پیگیری می شود.
صالحی ادامه داد: پیمانکار قول داده، قبل از عید باستانی نوروز شبکه گازرسانی داخلی شهر خاش را به پایان برساند.
فرماندار خاش افزود: پروژه خط انتقال گاز از ایرانشهر نیز در دستور کار قرار دارد که امیدواریم دولت با عمل کردن به تعهدات خود هر چه سریعتر این پروژه را اجرا و تکمیل و به مرحله بهره برداری برساند.
صالحی گفت: با توجه به شرایط متفاوت آب و هوائی و برودت شهرستان خاش و وجود کارخانه سیمان و نیز وجود مشکلات فراوان در حوزه تامین و توزیع گاز نیاز به استفاده از این ماده و سوخت بهینه در منطقه خاش به شدت احساس می شود، لذا بهره برداری سریع این پروژه سبب ارتقای شاخص های رضایتمندی مردم خواهد شد.
وی افزود: گازرسانی به شهر خاش از مطالبات مهم مردم است و قطعا اجرای کامل این پروژه با استقبال و رضایت‌مندی مردم روبرو خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.