حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی محامی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته در مصلی قدس زاهدان با تقدیر از تلاش نیروهای اطلاعات سپاه اظهار داشت: این عملیات هوشمندانه و پیچیده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم از نظر نمایش قدرت نظامی اسلامی و درس عبرت شدن برای سایر مزدورانی که به دامن دشمنان پناه می برند دارای اهمیت است.

وی تصریح کرد: همچنین انتظار است با دستگیری روح الله زم سایر سرنخ های داخلی که خوراک خبری این شبکه را فراهم می کردند نیز هر چه سریعتر شناسایی و به اعمالشان رسیدگی شود تا درس عبرتی برای سایر مزدوران داخلی و خارجی شود.

امام جمعه زاهدان درخواست میانجیگری کشورهای مختلف برای مذاکران ایران در زمینه یمن را از دیگر جلوه های اقتدار جمهوری اسلامی در منطقه برشمرد و افزود: نخست وزیر کشور پاکستان هفته گذشته برای میانجیگری جنگ یمن به ایران آمد که رهبر معظم انقلاب فرمایشات ارزنده ای را در این زمینه ایراد کردند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان ادامه داد: عربستان چند سال پیش جنگ را علیه یمن به امید تصرف چند هفته ای این کشور شروع کرد که با مقاومت ملت بزرگ این کشور نه تنها به مقاصد شوم خود نرسید بلکه هم اینک این جنگ به داخل خود عربستان نیز کشیده شده است.

وی افزود: عربستان که خود را در باتلاق جنگ گرفتار دیده است برای برون رفت از آن به دنبال راه حل است که در این زمینه مسئولان کشورهای مختلف به ایران سفر کرده و می کنند.

حجت الاسلام محامی اظهار داشت: گسترش جبهه مقاومت در کشورهای منطقه نشان از اقتدار سیاسی و نفوذ بین المللی جمهوری اسلامی ایران دارد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: رهبر معظم انقلاب در پاسخ میانجیگری نخست وزیر پاکستان چند موضوع را مورد توجه قرار دادند نخست اینکه عربستان دارای عزم جدی و اراده قوی برای پایان دادن این جنگ نیست و قصد پیروز نشان دادن خود و شکست خوردن یمنی ها را دارد.

وی با بیان اینکه راه مذاکره از یمن می گذرد، گفت: تا زمانی که عربستان دست از خوی استکباری خود بر نداشته و به ظلم و ستم علیه مردم یمن ادامه دهد با این دولت نمی توان مذاکره ای انجام داد.

حجت الاسلام محامی آتش بس جنگ، تخلیه نیروهای نظامی مهاجم، ارسال فوری نیازهای انسانی و کمک های بشر دوستانه به یمن را از جمله راه حل ها برای پایان این جنگ اعلام کرد و افزود: بنابر تاکید رهبر معظم انقلاب باید مردم کشورهای مختلف از جمله یمن و فلسطین با برگزاری انتخابات دولت خود را انتخاب کنند.

امام جمعه زاهدان واگذاری دولت ها به خود مردم منطقه بدون دخالت کشورهای استکباری را خواسته جمهوری اسلامی ایران برای مردم منطقه عنوان کرد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی، پیاده روی اربعین را یک پدیده باشکوه، اعجاب آور و الهام بخش عنوان کرد و افزود: بدون شک و به تعبیر رهبر معظم انقلاب این یک پدیده الهی و معنوی است و قابل توصیف نیست.

حجت الاسلام محامی افزود: این حرکت میلیونی مصداق بارز «حسین(ع) چراغ هدایت و کشتی نجات» است به طوری که با گذشت ۱۴ قرن همچنان دلدادگان آن حضرت از کشورهای مختلف راهی کربلا می شوند.

وی گفت: مردم سیستان و بلوچستان علاوه بر سفر به کربلای معلی هر ساله پذیرای خیل عظیمی از زائران کشور پاکستان هستند به طوری که امسال از اول محرم تاکنون ۱۰۱ هزار زائر این کشور بعد از ورود از مرز میرجاوه مورد استقبال ارزشمند مردم این استان قرار گرفتند.

امام جمعه زاهدان راهپیمایی اربعین را نماد اسلام معرفی کرد و افزود: این حرکت عظیم احیا کننده تمدن اسلامی خواهد بود.

حجت الاسلام محامی اربعین را زمینه ساز تقویت اجتماعی، تهذیب، کسب اخلاق، تمرین مدیریت و زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت دانست.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان توصیه رهبر معظم انقلاب به نخبگان برای برقراری رابطه علمی و فرهنگی با نخبگان جهان را نشان دهنده دوراندیشی ایشان در تمامی عرصه ها به ویژه علمی و اجرای گام دوم انقلاب عنوان کرد.

امام جمعه زاهدان سفر هفته گذشته خود به جنوب سیستان و بلوچستان را اقدامی برای بررسی اوضاع و مشکلات منطقه عنوان کرد و افزود: یکی از درخواست های ائمه جمعه جنوب این استان راه‌اندازی مکانی برای نماز جمعه اهل تشیع در یکی از شهرستانهای این منطقه بود که این درخواست نشان دهنده وحدت و قابل تقدیر است.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان با ابراز تاسف از وضعیت کارخانه بافت بلوچ خواستار رسیدگی بیشتر مسئولان به وضعیت این واحد تولیدی بزرگ استان شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.