سید غلامرضا سجادی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال ۲ هزار هکتار دیگر از زمین‌های دلگان با اعتباری بیش‌از ۲۴۰ میلیارد ریال به سیستم آبیاری نوین مجهز خواهد شد.

وی ادامه داد: ۴۰۰ هکتار از ۲ هزار هکتار در دست اقدام مجهز به سیستم آبیاری نوین شده و هزار و ۶۰۰ هکتار با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد درحال انجام است.

مدیرجهاد کشاورزی دلگان بیان کرد: همچنین مطالعه هشت هزار و ۶۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان برای اجرای سیستم‌های نوین آبیاری به اتمام رسیده است.

وی اظهار داشت: گوجه فرنگی، خیار، فلفل دلمه‌ای، بادمجان و سبزیجات عمده محصولات گلخانه‌ای دلگان هستند.

سجادی با اشاره به بحران خشکسالی، کمبود آب و ضرورت تغییر و اصلاح الگوی کشت افزود: با توجه به چالش کمبود آب، تغییر الگوی کشت ضرورت دارد به طوریکه توسعه سطح زیر کشت گلخانه‌ها به اصلاح الگوی کشت و افزایش تولید در حوزه کشاورزی کمک می‌کند.  

‌به گزارش ایرنا کشت گلخانه‌ای با صرفه ترین و کم آب‌ترین نوع کشت در کشور و جهان است و می‌تواند سوددهی خوبی داشته باشد.
شهرستان‌های جنوبی سیستان و بلوچستان به ویژه ۲ شهرستان بندی چابهار و کنارک با توجه به همجواری با آب‌های آزاد و دمای هوای مناسب در طول سال به عنوان یک گلخانه طبیعی بهترین شرایط و موقعیت را برای کشت انواع محصولات دارد.
دمای هوای این شهرها، خاک حاصلخیز، تفاوت نوع تابش خورشید و درجه حرارت این شهر با سایر نقاط کشور بهترین موقعیت برای کشت‌های گلخانه‌ای و سایر محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری را فراهم کرده است.
از سوی دیگر دسترسی مناسب چابهار به بازارهای جهانی بهترین شرایط را برای ساخت گلخانه و تولید محصولات کشاورزی به وجود آورده است و می‌توان علاوه بر تأمین بازار مصرف داخلی از طریق بندر شهید بهشتی محصولات تولیدی را به کشورهای مختلف دنیا صادر کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.