نادر میرشکار روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مجموع صادرات انجام شده از گمرگات و بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان در ۶ ماهه نخست سالجاری ۴۶۴ میلیون و ۲۱۳ هزار و ۹۳۲ دلار بوده است.

وی افزود: این میزان صادرات در مقایسه با ۳۰۹میلیون ۵۸۲ هزار و ۶۷۳ دلار مدت مشابه پارسال رشد ۵۱ درصدی صادرات از این استان را نشان می‌دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان تصریح کرد: گمرکات با ۱۲۴ میلیون و ۱۰۱ هزار و ۵۶۰ دلار صادرات سهم ۲۷ درصدی از مجموع صادرات این استان را به خود اختصاص داده که در مقایسه با ۸۷ میلیون و ۳۶۵ هزار و ۶۹۹ دلار صاردات در ۶ ماه نخست پارسال رشد ۴۲ درصدی داشته است.

وی با اشاره به سهم ۷۲ درصدی بازارچه‌های مرزی در صادرات سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: ۳۴۰ میلیون و ۱۱۲ هزار و ۳۷۲ دلار از مجموع صادرات سیستان و بلوچستان نیز مربوط به بازارچه‌های مرزی این استان بوده که نسبت به ۲۲۲ میلیون و ۲۱۶ هزار و ۹۷۴ دلار مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۵۳ درصدی همراه بوده است.

میرشکار اظهار داشت: همچنین وزن مجموع اقلام صادراتی از سیستان و بلوچستان به کشورهای همسایه ۶۸۶ هزار و ۱۹۶ بوده که در مقایسه با ۷۸۰ هزار و ۴۵ تن مدت مشابه پارسال حکایت از کاهش ۱۱ درصدی وزن کل محموله‌های صادراتی را دارد.

وی افزود: عمده صادرات سیستان و بلوچستان در این بازه زمانی به کشورهای افغانستان، پاکستان، ترکیه، کویت و امارات بوده و مصالح ساختمانی (سیمان)، خرما، میوه، گوجه، سوخت، گاز و صیفی جات از جمله اصلی‌ترین اقلام صادراتی در این مدت بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان بیان کرد: امیدوار هستیم در صورت تداوم این روند تا پایان سال شاهد تحولات مثبت و خوبی در حوزه تجارت و رونق تولید در این استان باشیم.

۹۹۱۴**۳۲۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.