ایوب کرد روز دوشنبه در نشست کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ۲ هزار و ۲۱۸ فقره تصادف در این مدت در محورهای ارتباطی سیستان و بلوچستان رخ داد که علت نهایی فوت در ۴۹ درصد از این سوانح ضربه به سر به دلیل سرعت بالا بوده است.

وی افزود: بر اساس اعلام پزشکی قانونی در تصادفات ۶ ماهه نخست امسال در جاده‌های ارتباطی سیستان و بلوچستان ۴۹۸ نفر کشته و چهار هزار و ۳۸ نفر مجروح شدند.

سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان افزود: همچنین بیشترین تصادفات این مدت در بازده زمانی ۱۴ تا ۱۸ و کمترین در زمان ۱۲ تا ۲ بامداد به وقوع پیوسته است.

وی افزود: این اداره‌کل در راستای کاهش تصادفات رانندگی علاوه بر رفع نقاط پر حادثه در این مدت آموزش قوانین عبور و مرور برای مدارس حاشیه راه و ایمن سازی فیزیکی این مدارس، انجام مانور ایمنی و توزیع کلاه ایمنی به صورت رایگان را مورد توجه قرار داد.

کرد مجتمع‌های خدمات رفاهی را گاهی مهم در کاهش تصادفات بویژه از نوع واژگونی در سیستان و بلوچستان ذکر کرد و افزود: با توجه به فاصله زیاد شهرهای این استان تاکنون ۳۱ مجتمع خدمات رفاهی افتتاح و ۷۱ مجتمع در ساخت است.

۷۳۱۶**۳۲۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.