علی زینی وند روز دوشنبه در حاشیه شورای عشایری خاش در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این هفته شاهد افتتاح ۲۵ پروژه و کلنگ زنی ۲۸ پروژه دیگر خواهیم بود که عمده این پروژه‌ها در مباحث تامین آب آشامیدنی، ساخت استخر و لایروبی چاه‌ها و قنوات، برق رسانی و طرح‌های زیرساختی است.

مدیرکل امور عشایر سیستان و بلوچستان نیز اظهار داشت: حدود ۱۹ هزار خانوار عشایری در این استان زندگی می‌کنند که سالانه ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای رفع نیازهای این قشر از جامعه نیاز است.
حمید طوقی ادامه داد: عشایر سیستان و بلوچستان با تولید سالانه ۳۴۰۰ تن گوشت و ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن شیر نقش مهمی در تولیدات دامی این استان دارند.

حیدر زورقی رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان نیز از اجباری شدن پلاک گذاری دام‌های سبک و سنگین روستاییان و عشایر خبر داد و تاکید کرد: این طرح از امروز در استان کلید خورده و لازم است که مردم از این طرح استقبال کنند.

شاقوزائی مدیر بیمه روستاییان و عشایر سیستان و بلوچستان نیز با اشاره به اینکه از مجموع ۳۶ هزار خانوار زیر پوشش صندوق بیمه روستاییان و عشایر این استان ۲۵۰۰ خانوار در خاش سکونت دارند گفت: حداقل حق عضویت بیمه روستاییان و عشایر ۲۷۰ هزار تومان در سال است.

صاحب گل صالحی فرماندار خاش نیز با اشاره به اینکه سیاه چادرهای عشایر بنگاه‌های اقتصادی هستند بیان کرد: تامین نیازهای آب و برق، آموزش، فراهم کردن زیرساخت‌های مخابراتی و ارتباطی، بهداشت،اشتغال و درآمدزائی، گردشگری و کشت گیاهان دارویی از اولویت‌های مهمی بوده که باید مورد توجه قرار گیرد.
۷۳۱۰**۳۲۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.