محمود دیانتی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: در شبانه روز گذشته بیشینه دمای هوای زابل به ۳۸ درجه سلسیوس رسید که نسبت به مدت مشابه در روز قبل آن ۶ درجه کاهش را نشان می‌دهد.
وی افزود: این در حالی است که در روزهای ششم و هفتم مهر بیشینه دمای هوای زابل به ۴۴ درجه سلسیوس رسید که دومین روز گرم این ماه زابل در ۵۵ سال اخیر به شمار می‌رود
رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: بیشترین دمایی که در این موقع از سال در زابل ثبت شده ۴۴.۱ درجه سلسیوس است که مهر سال ۱۳۹۲ اتفاق افتاده است.
وی خاطرنشان کرد: این شرایط کم سابقه در شبانه روز گذشته با شمالی شدن جریانات تغییر کرد و دمای هوای تمامی شهرهای شمالی سیستان و بلوچستان روند کاهشی به خود گرفت.
دیانتی تصریح کرد: در سایر شهرهای شمالی سیستان و بلوچستان نظیر هامون، هیرمند و زهک نیز دما شرایط کاهشی به خود گرفته و نسبت به یکشنبه گذشته بیش از پنج درجه کاهش یافته است.
وی با اشاره به تداوم شرایط کاهش دما در نیمه شمالی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس خروجی نقشه‌های پیشیابی و مدل‌های جوی انتظار می‌رود روند کاهش دما در نیمه شمالی استان همچنان ادامه داشته باشد.

۹۹۰۸**۳۲۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.