مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در آیین نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت در مجموعه ورزشی ذوالفقار ناحیه ۲ زاهدان با تبریک هفته دفاع مقدس اظهار داشت: دفاع مقدس کامل‌ترین مدرسه برای نوجوانان وجوانانی است که جویای کسب آموزه‌های عمیق معرفتی و الهی هستند.

حمیدرضا رخشانی شروع سال تحصیلی جدید را آغاز سفر در مسیر دانستن و فهمیدن عنوان کرد و ادامه داد: هدف اصلی آموزش و پرورش تربیت نسلی پویا ،توانمند و انقلابی است.

وی افزود: ۳۹ هزار و ۵۷۱معلم پرتلاش مسئولیت تعلیم و تربیت دانش‌آموزان سیستان و بلوچستان را بر عهده دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در حوزه نیروی انسانی و فضای آموزشی با کمبود جدی مواجه هستیم گفت:در این استان به ازای هر ۱۹ دانش‌آموز یک معلم و به ازای هر دانش‌آموز ۳.۳۷ متر مربع فضای آموزشی داریم این در حالیست که در سطح کشور به ازای هر ۱۳ نفر یک معلم و برای هر دانش‌آموز ۵.۲۱ متر مربع فضای آموزشی اختصاص دارد.

وی افزود: هم‌اینک سیستان و بلوچستان با کمبود ۱۵ هزار معلم و ۱۱ هزار کلاس درس مواجه است  که در سال‌های اخیر اقدامات ارزشمندی برای رفع این مشکل انجام شده است.

رخشانی با بیان اینکه در سال تحصیلی ۹۸–۹۹ هیچ کلاس درسی بدون معلم نخواهد بود، افزود: مهر امسال به کمک خیران و اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان بیش‌از ۶۰۰ کلاس درس به فضاهای آموزشی استان اضافه شده است.

۷۳۱۶**۳۲۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.