دکتر سیدمهدی طباطبایی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این زائران با ۱۶۵دستگاه اتوبوس وارد پایانه مرزی میرجاوه شدند، اظهار داشت: کارکنان بهداشت، درمان و اورژانس این دانشگاه به طور شبانه‌روزی در پایانه مرزی میرجاوه آماده ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و اورژانسی به اتباع پاکستانی هستند. 

وی ادامه داد: بیماریابی، واکسیناسیون، سمپاشی، گندزدایی محل‌های اسکان، نظارت بر کلرزنی آب و موادغذایی توزیع شده و نظارت بر جمع‌آوری و دفع صحیح پسماندها، خدمات سلامت دهان و دندان، آموزش سلامت به زبان اردو در مسیرهای تردد توسط داوطلبان سلامت از جمله اقدامات بهداشتی است که در محل توقف و اسکان و مسیر تردد زائران انجام می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: با توجه به استقرار گروه‌های خدماتی بهداشت و درمان در گذرگاه‌های رسمی امکان اجرای دستورالعمل‌های بهداشت بین‌الملل در این گذرگاه‌ها وجود دارد و نگرانی اصلی ما در خصوص انتقال بیماری‌های عفونی مانند مالاریا و التور به ترددهای غیرمجاز مرزی مربوط می‌شود.
وی بیان کرد: در دهه نخست محرم امسال تعداد زائران پاکستانی نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد رشد داشته است.

به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان تنها راه ارتباطی پاکستان به حوزه آسیای میانه، اروپا و نیز کشور عراق و کربلای معلی به عنوان قلب زمین است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی راه این استان به روی زوار پاکستانی برای تشرف به عتبات عالیات باز شده است.
زوار پاکستان در راه رسیدن به سر مقصد معشوق پا بر خاک این استان گذاشته و گاه شبی را در زائرسراهای میرجاوه و زاهدان سپری می‌کنند.
۷۳۱۶**۳۲۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.