محسن حیدری روزیکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی از امروز مجدد بر سرعت وزش بادهای موسمی شمال سیستان و بلوچستان افزوده می‌شود به طوریکه در برخی نقاط سبب خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی می‌شود.
وی افزود: پیش‌بینی می‌شود وزش این باد شدید شعاع دید افقی در برخی مسیرهای مواصلاتی شمال استان نظیر زابل-زهک، زهک -هیرمند، زابل-هیرمند و زاهدان-هیرمند را کاهش دهد و در برخی لحظات منجر به اختلال در ترددهای جاده‌ای شود.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: رعایت توصیه‌های بهداشتی هنگام تردد در فضای باز بویژه برای کودکان و بیماران قلبی، تنفسی، احتیاط در رانندگی و رعایت مقررات مربوطه در روزهای پیش رو الزامی است.
وی با بیان اینکه اواسط وقت دوشنبه از سرعت وزش باد در شمال سیستان و بلوچستان کاسته می‌شود،گفت: در این مدت به صورت موقت دمای هوا در شمال این استان کاهش می‌یابد.
وی به تشریح شرایط دمایی شهرهای سیستان و بلوچستان پرداخت و افزود: دیروزدلگان با بیشینه دمای ۴۴.۶ درجه سلسیوس گرمترین شهر و زاهدان با دمای ۱۵ درجه خنک‌ترین شهر این استان شدند.

۹۹۰۸**۳۲۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.