محسن حیدری روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس خروجی نقشه‌های پیشیابی و مدل‌های جوی با تقویت جریانات شمالی  بر شدت وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شمال سیستان و بلوچستان افزوده می‌شود به طوریکه در برخی نقاط احتمال وقوع توفان موقتی گردوخاک نیز وجود دارد.
وی ادامه داد: با توجه به سرعت وزش باد انتظار می‌رود در روزهای پیش رو شاهد کاهش شدید دید افقی و کیفیت هوا در پنج شهرستان شمالی استان باشیم.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه پیش بینی می‌شود در برخی ساعات گردوغبار سیستان به زاهدان و برخی نواحی مرکزی استان نیز نفوذ کند، گفت: در این مدت وزش باد و گردوغبار با شدت کمتر در نوار شرقی و مرز غربی استان جریان دارد.

وی با بیان اینکه عصر سه‌شنبه سرعت وزش باد در پنج شهرستان شمالی سیستان و بلوچستان کاهش می‌یابد، افزود: توصیه می‌شود بیماران قلبی و تنفسی، کودکان و سالمندان از ترددهای غیرضروری در مناطق تحت تاثیر توفان خودداری کنند.
حیدری اظهار داشت:همچنین با توجه به شدت وزش باد توصیه می‌شود از کار و فعالیت در ارتفاعات و ساختمان‌های بلند در زمان وزش توفان خودداری شود.
وی به افزایش دمای هوا در نیمه شمالی سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: دمای هوا در نیمه شمالی استان از روز چهارشنبه بین چهار تا ۶ درجه سلسیوس افزایش می‌یابد.

۹۹۰۸**۳۲۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.