نادر میرشکار روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مجموع صادرات از گمرکات و بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان در پنج ماهه نخست سالجاری به وزن ۵۹۹ هزار و ۸۸۱ تن به ارزش ۳۹۷ میلیون و ۸۱۳هزار و ۲۰۹ دلار بوده است.
وی ادامه داد: میزان صادارت در این مدت از گمرکات سیستان و بلوچستان به ارزش ۱۰۱ میلیون و ۶۵۱هزار و ۸۶۷ دلار و از بازارچه‌های مرزی این استان نیز به ارزش ۲۹۶ میلیون و ۱۶۱ هزار و ۳۴۲ دلار بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت:سهم صادرات از گمرکات ۲۶درصد و سهم صادرات از بازارچه‌های مرزی این استان۷۴درصد است.  
وی اظهار داشت:بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان عملکرد صادراتی قابل توجهی را به خود اختصاص داده‌اند و از دلایل عمده افزایش صادرات می‌توان به دسترسی آسان بازارهای کشورهای همسایه،سهولت فرآیند انجام صادرات و نیز بروکراسی اداری کمتر در بازارچه‌ها اشاره کرد.

میرشکار مهمترین اقلام صادراتی از سیستان و بلوچستان را مصالح ساختمانی(سیمان) گاز، خرما، هندوانه، گوجه فرنگی، صیفی‌جات عنوان کرد.

به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان دارای هفت بازارچه مرزی فعال شامل بازارچه‌های مرزی گمشاد و میلک در شهرستان هیرمند، بازارچه مرزی میرجاوه، بازارچه مرزی کوهک و جالق شهرستان سراوان، بازارچه مرزی پیشین شهرستان سرباز و بازارچه مرزی ریمدان شهرستان چابهار است. 
علاوه بر این بازارچه‌های مرزی جدید بش‌دلبر، تخت عدالت و شاهگل به ترتیب در شهرستان های نیمروز، هیرمند و زهک، بازارچه بدوکی میرجاوه در شهرستان میرجاوه و بازارچه میل ۴۶ در شهرستان سراوان نیز در این استان به تصویب هیات دولت رسیده و در مرحله آماده سازی قرار دارند. 

۹۹۱۴**۳۲۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.