به گزارش ایرنا  مراسم عاشورای حسینی همه ساله با شور و وصف خاصی در ایرانشهر برگزار می‌شود. شیفتگان این امام همام و یاران وفادارش با فریادهای لبیک یا حسین، حیدر -حیدر و یا ابوالفضل عباس نواهای عاشورایی سر دادند.

نوای جانسوز یاحسین(ع) مردم دیندار و ولایتمدار ایرانشهر همزمان با دهم محرم و روز عاشورا در گوشه و کنار این شهرستان پرشورتر از روزهای گذشته طنین انداز شده است. 
مردم عزادار و سوگوار اباعبدالله‌ الحسین (ع) در ایرانشهر روز عاشورا با لباس‌هایی یکدست سیاه، و پرچم‌هایی مزین به نام امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) را با خود حمل می‌کردند و ندای یاحسین، یا اباالفضل، یا شهید کربلا و هیهات ‌من ‌الذّله سر دادند. 
مردم ایرانشهر که از روزهای نخست ماه محرم به سوگواری و عزاداری برای شهدای مظلوم کربلا پرداخته اند امروز در عاشورای حسینی حال و هوایی دیگر داشتند. 
شهرها و روستاهای ایرانشهر همه مملو از عاشقانی است که در مصیبت امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان سیاه پوش شدند و هر فرد به گونه‌ای عشق و ارادت خود را به سرور و سالار شهیدان نشان داد و در سوگ این مصیبت جانکاه به عزاداری و سوگواری پرداخته است. 

خیابان های ایرانشهر همه مملو از عاشقانی است که در مصیبت امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان سیاه پوش شدند.

عزاداری هیات‌های مذهبی و مردم دلداده به امام حسین (ع) با سینه‌زنی و زنجیرزنی در خیابان‌ها و معابر عمومی ایرانشهر از ساعت ۹ صبح امروز آغاز شد و تا اذان ظهر ادامه داشت.

۷۳۱۴**۳۲۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.