حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی روز یکشنبه در گفت‌و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ائمه جمعه وظیفه امامت،هدایت و رهبری جامعه را بر عهده دارند اظهار داشت: عاشورا و مکتب حضرت امام حسین(ع) یکی از محورهای مهمی است که باید توسط ائمه جمعه برای مردم بیان شود تا همواره یاد، نام و خاطره آن زنده نگه‌داشته شود.

وی رسانه‌ها را ابزار مهم در ترویج فرهنگ عاشورایی عنوان کرد و افزود: در راستای ترویج فرهنگ عاشورایی باید از همه ابزارهای قدیم و جدید استفاده کرد و رسانه‌ها می‌توانند در این مسیر بسیار تاثیر گذار باشند.

امام جمعه زاهدان ابراز امیدواری کرد که ائمه جمعه و همه مبلغان که دارای تریبون هستند و یا در فضای مجازی دستی دارند بتوانند از ظرفیت‌های این حوزه در راستای گسترش بیش از پیش این مکتب الهی بهره گیرند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به نقش علمی دین در مقابله با بدعت‌ها، اظهار داشت: از آنجاییکه در طول تاریخ همواره در کنار صراط مستقیم الهی راه‌های انحرافی توسط شیاطین جن و انس ایجاد شده و انحرافات و بدعت‌هایی رخ‌داده است وظیفه عالمان دینی به‌عنوان مرزبانان عقیدتی و دین شریعت است که در این عرصه ورود و با بدعت‌ها مقابله کنند.

حجت الاسلام و المسلمین محامی با بیان اینکه عاشورا با همه کمالات و ارزش‌هایی که دارد از سر جهل و نادانی و گاهی به خاطر دسیسه‌های دشمن مبتلا به آسیب‌هایی می‌شود افزود: عالمان دین باید این آسیب‌ها و بدعت‌ها را بشناسند و با آن‌ها مقابله کنند.

وی ادامه داد: عالمان همچنین باید با بیان صحیح و منطق بدعت‌ها را به مردم معرفی و در صدد رفع این آسیب‌ها تلاش کنند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان نذری دادن را یکی از راه‌های ابراز ارادت مردم به سرور و سالار شهیدان، ترویج مکتب حسینی و تعظیم شعائر اسلامی و مذهبی عنوان کرد و افزود: مردم نذورات را بر اساس عهدی که بین خودشان و خدای خودشان بسته‌اند و برای تکریم و  بزرگداشت یاد و خاطر  امام حسین(ع) و اصحاب شهیدش انجام می‌دهند حالا این نذر یا نذر اطعام یا برگزاری مراسم و یا رسیدگی به نیازمندان است.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: تحکیم پیوند بین افراد و خداوند،پیامبر و اهل‌بیت عصمت و طهارت تمرینی برای دل بریدن از دنیا و دل کندن از مادیات، انفاق و خرج کردن در راه خدا و رسیدگی به مردم و احسان به مردم از مهمترین حسنات نذری دادن است.

وی ادامه داد: انجام نذورات از ابعاد مختلف مطلوب است و در شریعت و دین هم مورد تأیید و  تأکید قرارگرفته است.
حجت الاسلام و المسلمین محامی با اشاره به نقش فرهنگ عاشورایی در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: درس گرفتن از نهضت حضرت امام حسین(ع)، صبر، مقاومت و ازخودگذشتگی ایشان برای مقابله با حکومت جائر و مستکبر و دفاع از دین علت اصلی در پیروزی انقلاب بود.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: این فرهنگ، مکتب و معارف حسینی سبب شد مردم با درس گرفتن از آنها و اقتدای به آن حضرت دست به انقلاب بزنند و پیروز شوند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان بیان کرد: ملت ایران در دوران جنگ و دفاع مقدس با پیروی از مکتب عاشورا آن امتحان بزرگ را سپری کردند و توانستند در فتنه‌های بعد از دوران دفاع مقدس و همه مشکلات و تحریم‌هایی که است همچنان سرافراز، مقاوم و پیروز باشند.

حجت الاسلام و المسلمین محامی تاکید کرد: این فرهنگ تاکنون علت حدوث، پیروزی و ماندگاری انقلاب‌بوده به طوریکه علت محدثه شی به‌اصطلاح  فلاسفه علت مبقیه شی هم است.

وی افزود: اگر تا این دوره انقلاب توانسته دوام بیاورد به برکت فرهنگ عاشورا، صبر، جهاد، ایثار و مقاومت بوده و برای دوره‌های جدیدی که پیش رو دارد  نیز  با بهره‌گیری از این مکتب می‌توان قله‌های پیشرفت و تعالی را استوار تر طی کرد.

۷۳۱۶**۳۲۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.