احمدعلی موهبتی چهارشنبه شب در دیدار با رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با بیان اینکه اقدامات خوبی از ابتدای انقلاب تاکنون در سیستان و بلوچستان انجام شده است اظهار داشت: وسعت زیاد و پراکندگی بالای استان باعث شده با وجود تلاش‌های انجام شده شاخص‌های توسعه این منطقه از متوسط کشوری پایین‌تر باشد.

وی افزود: در حوزه گازرسانی و انشعاب‌های خانگی پنج استان کشور به عنوان استان‌های معین در حال عملیات حفاری، لوله‌گذاری و اتصال انشعاب در سه شهر زاهدان، زابل و خاش هستند که از زمان تحویل پروژه پیشرفت خوبی داشته است.

استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: عملیات گازرسانی مناطق و محلات حاشیه شهر زاهدان با هدف توسعه متوازن و رفع محرومیت درحال انجام است.

وی با اشاره به طرح انتقال آب به ۴۶ هزار هکتار از اراضی دشت سیستان بیان کرد: این طرح با نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب در منطقه سیستان در حال اجراست که در کشور بی نظیر است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور نیز در این دیدار توسعه بندر، ساخت راه‌آهن و انتقال گاز به سیستان و بلوچستان را از بزرگترین طرح‌های ملی کشور برشمرد و اظهار امیدواری کرد که با اتمام عملیات اجرایی و بهره‌برداری از این طرح‌ها روند توسعه استان تسریع شود.

سید مرتضی بختیاری گفت: ۶۰درصد جمعیت دنیا در کنار سواحل زندگی می‌کنند در حالیکه حدود سه درصد جمعیت کشور در مناطق ساحلی جنوب کشور ساکن هستند.

وی ادامه داد: با نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب و برنامه‌های توسعه‌ای کشور به توسعه سواحل جنوبی کشور توجه بیشتری شده به طوریکه در آینده‌ای نزدیک شاهد گسترش صنایع و به تبع آن حضور بیشتر جمعیت در آن خواهیم بود.

۷۳۱۶**۳۲۱۳
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.