حجت الاسلام محسن مومنی مقدم روز  چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:این زوار بعد از ورود به سیستان و بلوچستان در زائر سرای امام رضا(ع) زاهدان اسکان داده شدند.

وی  افزود: ارائه خدمات مختلف رفاهی، فرهنگی و پزشکی برای زائران پاکستانی اسکان یافته در موقوفه امام رضا(ع) زاهدان از جمله مهمترین اقدامات این نهاد است.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس اقدامات عمرانی انجام شده در زائر سرای امام رضا(ع) زاهدان ظرفیت اسکان این مکان از هزار و ۵۰۰ نفر در شبانه روز سال گذشته به سه هزار نفر ارتقا یافت.

وی با بیان اینکه سال گذشته همزمان با ماه محرم ۷۳ هزار زائر پاکستانی وارد سیستان و بلوچستان شدند گفت: امسال پیش بینی می شود تعداد این زائران ۳۰ درصد افزایش یابد.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان تنها راه ارتباطی پاکستان به حوزه آسیای میانه و اروپا و نیز کشور عراق و قلب زمین یعنی کربلا است و پس از پیروزی انقلاب اسلامی درهای این استان به روی زوار پاکستانی برای رسیدن به قلب زمین باز شده است.
زوار پاکستان در راه رسیدن به سر منزل مقصود و زیارت معشوق پا بر خاک ایران اسلامی گذاشته و گاه شبی را در استان سیستان و بلوچستان سپری می کنند.
فرهنگ غنی و عشق و علاقه مردم ایران زمین به ویژه مردمان دیار نخل و آفتاب به سرور و سالار شهیدان باعث شده تا از این کاروان ها همچون برادر و میهمانی عزیز پذیرایی کنند تا احساس غربت به آنان دست ندهد.

۷۳۱۶**۳۲۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.