حسین مسگرانی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این فراخوان با هدف حفظ و ترویج فرهنگ عاشورایی و کمک به ارتقا و معرفی عکاسان جوان در سیستان و بلوچستان منتشر شد.

وی گفت: سوگواره عکس عاشورایی با موضوع سنت‌ها و آیین‌های عزاداری در شهر من مانند تاسوعای حسینی، عاشورای حسینی، جلوه‌های ماه محرم در زندگی امروزی و منظر شهری، شام غریبان، مراسم تعزیه و شبیه‌خوانی، شیرخوارگان حسینی، کاروان‌های عزاداری، کودک و محرم، عاشورا و قداست آب، کاروان عاشورایی، محرم و فرهنگ عاشورایی، محرم و فرهنگ حجاب و عفاف، مسجد و محرم، حاشیه مراسم هیات‌های عزاداری، عزاداری در تکایا و حسینه‌ها و مساجد، عکاسی از پیاده‌روی اربعین حسینی و اربعین حسینی، زوار پاکستانی اربعین حسینی و بخش ویژه نماز ظهر عاشورا برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان بیان کرد: شرایط شرکت در این سوگواره برای عموم مردم استان و عکاسان حرفه‌ای و آماتور آزاد است و عکاسان می‌توانند آثار خود را با دوربین حرفه‌ای و یا موبایل به ثبت برسانند.

وی افزود: هر عکاس می‌تواند ۱۰ اثر بصورت تک عکس و در بخش مجموعه عکس (سه تا هشت عکس) به دبیرخانه ارسال و عکس‌های ارسالی می‌توانند بصورت رنگی و یا سیاه و سفید باشد و آثار به صورت فایل JPEG ، با اندازه ضلع کوچک pxl۲۰۰۰، رزولوشن ۳۰۰ و حجم سه مگابایت ارسال شود.

مسگرانی اظهار داشت: ویرایش آثار باید مستند بوده و از هرگونه دستکاری که جنبه مستند بودن عکس را مخدوش سازد اجتناب شود.

وی با تاکید براینکه عکس ارسالی نباید دارای امضا، تاریخ، پاسپارتو، واترمارک یا لوگو باشد، ادامه داد: دبیرخانه، ارسال کننده عکس را صاحب اثر می‌شناسد و در صورتی که خلاف آن اثبات شود اثر حذف می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: عکاسانی که آثارشان به نمایشگاه راه یابد، باید فایل اصلی اثر (RAW) را با بالاترین کیفیت در مدت زمان اعلام شده به دبیرخانه ارسال کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: به تمامی شرکت کنندگانی که آثارشان به نمایشگاه راه یابد، گواهی حضور اهدا خواهد شد و ارسال آثار صرفا از طریق ارسال به آدرس پست الکترونیکی photographersclubsb@gmail.com  امکانپذیر است.

وی افزود: در هنگام ارسال آثار ذکر نام و نام خانوادگی عکاس، تاریخ تولد، شماره تماس و کدملی الزامی بوده و دبیرخانه مجاز است برای مصارف فرهنگی، هنری و انتشار کتاب از آثار راه یافته به نمایشگاه استفاده کند.

مسگرانی بیان کرد: جوایز این سوگواره برای پنج اثر برتر، لوح تقدیر و جایزه یک میلیون تومانی و در بخش ویژه برای سه اثر برتر لوح تقدیر و جایزه ۵۰۰ هزار تومانی در نظر گرفته شده است.

وی آخرین مهلت ارسال آثار را ۳۰ مهر ۹۸ اعلام کرد و گفت: متقاضیان می توانند آثار خود را برای شرکت در این سوگواره به آدرس زاهدان، بلوار خرمشهر ۱۴، مجتمع فرهنگی هنری، طبقه سوم، کانون عکاسان مستقل سیستان و بلوچستان ارسال کنند و یا با شماره های ۰۹۱۵۱۴۹۹۹۳۴ – ۰۹۱۲۵۱۲۴۵۰۶ تماس بگیرند.

۹۹۲۳**۶۰۸۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.