حمیدرضا پارسا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: توفان‌های این مدت سبب کاهش شدید دید افقی در فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان شده بود که این امر  باطل شدن پروازها را به همراه داشت.

وی ادامه داد: بیشترین لغو پرواز این مدت در فرودگاه زابل گزارش شد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه از ابتدای امسال تا کنون ۶ روز هوای زابل همراه با توفان گردوخاک بوده است، گفت: توفان گرد و خاک مخربترین پدیده خاک دار است که  جزو پدیده‌های کم تکرار جوی در برخی مناطق کشور و یا حتی استان محسوب می شود.

محسن حیدری با بیان اینکه امسال بیشترین سرعت باد ثبت شده در زابل حدود ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت بود خاطرنشان کرد: بیشینه غلظت ذرات معلق با اندازه ۱۰ میکرون در هوای زابل نیز تا کنون پنج هزار و ۹۱۳  میکروگرم بر مترمکعب معادل ۳۹ برابر حد مجاز  بوده است.
وی با بیان اینکه در ۱۷ سال اخیر حتی یک روز همراه با توفان گردوخاک در چابهار نداشته ایم، بیان کرد: توفان گردوخاک از نظر علمی و استانداردهای سازمان جهانی هواشناسی زمانی گزارش می شود که به صورت همزمان سرعت وزش باد به ۵۴ کیلومتر بر ساعت و بیشتر از آن برسد و در عین حال دید افقی کمتر از هزار متر باشد.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: میانگین سالانه وقوع پدیده توفان گردوخاک در زابل ۲۳ روز است که این میانگین در خاش، سراوان،نیکشهر، یک روز و در زاهدان سه روز است.

۷۳۱۶**۳۲۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.