حسین مسگرانی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در مرحله نخست از پرداخت حمایتی آموزشی به موسسات قرآنی که در سه ماه نخست سال صورت گرفته ۵۶۰ میلیون ریال به ۲۹ موسسه حائز شرایط و در دومین مرحله از پرداخت‌ها ۴۶۰ میلیون ریال به موسسه‌های استان پرداخت شده است.

وی گفت: پرداخت حمایت آموزشی به موسسه‌های قرآنی براساس تعداد قبول شدگان هر موسسه در آزمون سراسری یکی از سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تشویق موسسه‌ها به تربیت حافظان قرآن کریم در راستای  عمل به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: در آزمون سراسری اسفند سال گذشته، این استان با قبولی بیش از ۳۶۰ حافظ کل یکی از استان‌های موفق کشور بوده است.

وی با اشاره به اینکه موضوع حفظ قرآن کریم یکی از نقاط قوت سیستان و بلوچستان در حوزه قرآن است، بیان کرد: علاوه بر پرداخت مبالغ حمایتی مذکور، برگزاری کارگاه تدبر در قرآن و دوره تربیت مربی نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در شهرهای مرزی و محروم استان با مبلغ  ۸۰۰ میلیون ریال یکی از دیگر حمایت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان در راستای فعالیت‌های قرآن و عترت است که این امر نشان از نگاه ویژه به این موضوع مهم در استان دارد.

۹۹۲۳**۶۰۸۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.